ms teams1ms teams2

1. Zamysł utworzenia grup/zespołów

Zespoły o określonych nazwach zostały stworzone, aby łatwiej było rozpocząć prowadzenie zajęć on-line. Z czasem może okazać się, że taki schemat zespołu nam nie odpowiada jako właścicielowi, w związku z tym mogą zostać zmodyfikowane już istniejące zespoły do wygodniejszej pracy lub stworzone przez właścicieli własne zespoły (a te utworzone “na rozpoczęcie” mogą zostać zgłoszone do usunięcia jako zbędne). Poruszanie się oraz obsługa aplikacji MS Teams jest stosunkowo przejrzysta, są tacy użytkownicy, którzy pozostaną przy stworzonej strukturze i świetnie się w niej odnajdą.

2. Dlaczego takie nazwy grup?
Nazwy grup są zgodne z określanymi w systemie dydaktycznym. Nauczyciel wchodząc do Wirtualnej Uczelni pobiera listy studentów, na których wpisana jest nazwa grupy. Taka sama nazwa jest w MS Teams. Listy studentów pobierane w Wirtualnej Uczelni zawierają imię i nazwisko studenta ale również i numer albumu, dzięki czemu, w przypadku tworzenia kanału prywatnego, można dodać studentów po ich numerze albumu (sugerowane, ponieważ nazwiska się powtarzają).

3. Jakie możliwości daje nam utworzenie własnego kanału w zespole
Domyślnie utworzony jest zawsze kanał “Ogólny”. W tym kanale widoczni są wszyscy studenci oraz nauczyciele przypisani do grupy.

Jeżeli chcemy oznaczyć kanał jako własny (określić jego nazwę, np. rodzajem przedmiotu czy nazwiskiem osoby prowadzącej zajęcia) można utworzyć kanał standardowy. Dzięki niemu będzie łatwiej odnaleźć potrzebne informacje, zapis czatu, pliki, itd. użytkownikowi właściciel - członek. Nie wymaga przypisywania nauczycieli oraz studentów ale nadal będą w nim wszyscy studenci i nauczyciele przypisani do grupy.

Jeżeli nie chcemy aby do danej grupy byli przypisani inni nauczyciele, możemy utworzyć kanał prywatny. Wymaga to jednak wybrania członków kanału (studentów). Wtedy, tylko dany nauczyciel tworzący kanał prywatny jest jego jedynym właścicielem. W kanale prywatnym nie ma możliwości planowania spotkania w kalendarzu. O danym spotkaniu można poinformować np. na czacie (dodatkowo, ponieważ student wie o zajęciach z ATS – systemu do planowania zajęć).

4. W jaki sposób student będzie wiedział o zajęciach?
Nadal podstawą jest system planowania zajęć pod nazwą ATS. Nauczyciel planuje zajęcia w terminie zgodnym z ATS a student korzystając z tego narzędzia wie o terminie realizacji danego przedmiotu. Wie zatem, że w tym czasie musi wejść do MS Teams.

5. Czy nauczyciel powinien planować zajęcia czy połączyć się ze studentami w odpowiednim terminie?
Nie ma to znaczenia więc prezentowane są obie formy. Dzięki zachowaniu dotychczasowej praktyki planowania zajęć w ATS (nawet tych zdalnych), nauczyciel akademicki nie musi planować zajęć. Wystarczy aby wybrał odpowiednią grupę i połączył się ze studentami w terminie zgodnym z ATS. Zaleca się jednak planowanie zajęć w kalendarzu MS Teams. Daje to szerszy obraz na zaplanowany tydzień (wizualnie). Opuszczanie/dołaczanie powrotne do zespołu przy połączeniach opartych na kalendarzu jest również łatwiejsze.

6. Metodyka…

ms teams3
W ramach serwisu awf.poznan.pl wykorzystywane są pliki cookies, których przeznaczeniem jest zbieranie danych statystycznych oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania niektórych elementów serwisu. Informacje zawarte w plikach cookies są wykorzystane do oceny sposobu korzystania z naszej witryny przez jej Użytkowników. Dzięki temu awf.poznan.pl może dostosować zwartość serwisu do oczekiwań swoich użytkowników.
Użytkownik może samodzielnie – poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej – modyfikować warunki przechowywania oraz udostępniania zwartości plików cookies w zakresie własnego urządzenia końcowego. Brak wyłączenia lub ograniczenia możliwości przechowywania oraz udostępniania zawartości plików cookies oznacza wyrażenie przez użytkownika zgody na takie działania serwisu awf.poznan.pl