Opłaty

1. Uczelnia pobiera opłaty za świadczone usługi edukacyjne związane z:

  • kształceniem na studiach niestacjonarnych;
  • kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim;
  • powtarzaniem określonych zajęć na studiach stacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce;
  • prowadzeniem zajęć nieobjętych programem studiów;
  • kształceniem na studiach w języku obcym.

2. Uczelnia pobiera opłaty również za:

  • przeprowadzenie rekrutacji;
  • przeprowadzanie potwierdzenia efektów uczenia się;
  • wydanie legitymacji studenckiej oraz duplikatów tego dokumentu;
  • wydanie dodatkowego odpisu dyplomu ukończenia studiów lub odpisu suplementu do dyplomy w języku obcym, o którym mowa w art. 77 ust. 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce,
  • wydanie duplikatu dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu;
  • korzystanie z domów studenckich;
  • kształcenie na studiach podyplomowych, kształcenie specjalistyczne lub kształcenie w innych formach.

DOKUMENTSTAWKA [ZŁ]
Elektroniczna legitymacja studencka22,00
Duplikat elektronicznej legitymacji studenckiej33,00
Dyplom ukończenia studiów
Duplikat dyplomu ukończenia studiów20,00
Duplikat suplementu do dyplomu20,00
Dodatkowy odpis dyplomu ukończenia studiów w języku obcym
Odpis dyplomu ukończenia studiów w języku obcym*20,00
Odpis suplementu do dyplomu w języku obcym*20,00
Uwierzytelnienie przez uczelnię dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów26,00

* inny niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Wnioski należy kierować odpowiednio do Jego Magnificencji Rektora prof. dra hab. Jacka Zielińskiego lub do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Wnioski należy składać przez system USOSweb wchodząc w zakładkę DLA STUDENTÓW / WNIOSKI. Należy zwrócić uwagę na wymogi formalne dokumentu.


  1. ROZŁOŻENIA NALEŻNOŚCI NA RATY, ODRACZANIE TERMINÓW PŁATNOŚCI

Wnioski należy kierować do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • tytuł zadłużenia,
  • ogólną kwotę zadłużenia
  • umotywowanie trudnej sytuacji materialnej oraz życiowej przez opisanie okoliczności, które mogą mieć znaczący wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej, (wyczerpujące, nie ogólnikowe) oraz dokumenty potwierdzające przyczyny trudności w spłacie zobowiązania (np. mail od pracodawcy o wstrzymaniu świadczenia pracy lub o rozwiązania umowy, oświadczenie o wysokości dochodu, które student osiąga, inne). Dokumenty powinny być załączone do wniosku.

Do wniosku należy załączyć wypełnione oświadczenie (patrz poniżej, sekcja „PLIKI DO POBRANIA”).


  1. UMARZANIE OPŁAT, ZWALNIANIE Z OPŁAT, ANULOWANIE OPŁAT W SYTUACJACH WYJĄTKOWYCH (NIE DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW)

Wnioski należy kierować do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • tytuł zadłużenia,
  • ogólną kwotę zadłużenia
  • umotywowanie trudnej sytuacji materialnej oraz życiowej potwierdzone kopiami dokumentów potwierdzających opisywaną sytuację (np. mail od pracodawcy o wstrzymaniu świadczenia pracy lub o rozwiązania umowy) a także oświadczenie o wysokości dochodu, które student osiąga. W przypadku pobierania aktualnie stypendium socjalnego na Uczelni potwierdzenie tego faktu wraz z informacją o jego wysokości. Dokumenty powinny być załączone do wniosku.

  1. UMARZANIE OPŁAT, ZWALNIANIE Z OPŁAT, ANULOWANIE OPŁAT, W SYTUACJACH WYJĄTKOWYCH (DOTYCZY CUDZOZIEMCÓW)

Wnioski należy kierować do Jego Magnificencji Rektora AWF prof. dra hab. Jacka Zielińskiego.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • tytuł zadłużenia,
  • ogólną kwotę zadłużenia
  • umotywowanie trudnej sytuacji materialnej oraz życiowej potwierdzone kopiami dokumentów potwierdzających opisywaną sytuację. Dokumenty powinny być załączone do wniosku.

  1. ZWROTY OPŁAT

Wnioski dotyczące zwrotów opłat należy kierować do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • nazwę przedmiotu stanowiącego zwrot opłaty,
  • kwotę do zwrotu,
  • uzasadnienie prośby,
  • nr konta do zwrotu (jeżeli posiadaczem konta jest inna osoba należy wpisać imię i nazwisko tej osoby)

  1. PRZEKSIEGOWYWANIE OPŁAT

Wnioski należy kierować do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • tytuł wpłaty,
  • kwotę wpłaty,
  • prośbę o przeksięgowanie opłaty z umotywowaniem przyczyny przeksięgowania.

  1. ZAŚWIADCZENIA O WYSOKOŚCI WNOSZONYCH OPŁAT ZA STUDIA

Wnioski należy kierować do Prorektor ds. Studiów prof. AWF dr hab. Urszuli Czerniak.

Treść wniosku powinna zawierać:

  • dokładną informację jakie dane ma zawierać zaświadczenie tj. np. za jaki okres, jaka kwota.

Faktury są wystawiane na wniosek studenta.

W przypadku konieczności otrzymania faktury VAT prosimy wystąpić z wnioskiem w maksymalnym terminie do 7 dni od dokonania wpłaty. Podpisany zeskanowany wniosek (patrz poniżej, sekcja „PLIKI DO POBRANIA”) należy przesłać drogą elektroniczną na adres mailowy kaczmarek.m@awf.poznan.pl w formie załącznika (PDF) lub przesłać drogą pocztową na adres: Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, ul. Królowej Jadwigi 27/39, 61-871 Poznań, z dopiskiem Dział Nauczania – Sprawy finansowe studenta.

Magdalena Kaczmarek

Dział Nauczania
Budynek Dydaktyczny, pok. 104
tel. 61 835 51 22

e-mail: kaczmarek.m@awf.poznan.pl

Dyżur dla studentów:

Poniedziałek: 9.00 – 14.00
Wtorek: 9.00 – 14.00
Środa: 9.00 – 14.00
Czwartek: 9.00 – 14.00
Piątek: 9.00 – 14.00

Poza wyżej określonymi godzinami, prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny.