Cenną wiedzę przekazał na warsztatach dr Andrew Dalziell obecnym w Auli AWF. W spotkaniu udział wzięli głównie studenci specjalności „Wychowanie fizyczne w szkołach i placówkach specjalnych” na kierunku Wychowanie Fizyczne. Nasz gość ze Szkocji przedstawił program ćwiczeń ruchowych, który zachęca mózg do bardziej efektywnego i szybszego przetwarzania bodźców, wspierający rozwój procesów uczenia się i kontroli zachowania.

Program BI (Bilateralna Integracja) ma na celu poprawę parametrów ruchowych i sensorycznych w taki sposób, by dzieci/dorośli chętniej i z sukcesem włączały się w różnorodną aktywność fizyczną (w tym uprawianie sportu) i czerpały z niej jak najwięcej korzyści.

Metoda BI została opracowana, aby nieść pomoc dzieciom, nastolatkom i dorosłym ze specyficznymi trudnościami w nauce i/lub zachowaniu, a także wszystkim tym osobom, które nie są w stanie w pełni realizować swojego potencjału rozwojowego. Jest także z powodzeniem wykorzystywana w treningu sportowców pełnosprawnych i niepełnosprawnych.

W praktyce te ćwiczenia wypróbowali studenci obecni na sali. W spotkaniu udział wzięli również pracownicy AWF oraz przedstawiciele Polskiej Akademii Bilateralnej Integracji – m.in. Martin Rychetsky. Warsztaty zorganizowała dr Magdalena Koper z Zakładu Adaptowanej Aktywności Fizycznej naszej Akademii.