Odosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adr

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adresat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

esat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

Emilia Parol
tytuł: Tension
układ: ABA’
muzyka: Sonder – Too Fast
do kogo: otwarta kategoria
Stworzyłam to trochę od siebie dla siebie. Jest to moment, w którym jest we mnie dużo napięcia. Jest bardzo intensywne, agresywne, złe (A), a następnie przeradza się w zwykle zmęczenie i poddanie się (A’). Pomiędzy jest moment przejściowy. Nie mam żadnego wpływu na daną sytuację, muszę czekać. A wszystkie czynności, które muszę wykonać są dla mnie ciężkie, robię je ale bez przekonania, nie umiem się na nich skoncentrować.

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adresat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

Emilia Parol
tytuł: Tension
układ: ABA’
muzyka: Sonder – Too Fast
do kogo: otwarta kategoria
Stworzyłam to trochę od siebie dla siebie. Jest to moment, w którym jest we mnie dużo napięcia. Jest bardzo intensywne, agresywne, złe (A), a następnie przeradza się w zwykle zmęczenie i poddanie się (A’). Pomiędzy jest moment przejściowy. Nie mam żadnego wpływu na daną sytuację, muszę czekać. A wszystkie czynności, które muszę wykonać są dla mnie ciężkie, robię je ale bez przekonania, nie umiem się na nich skoncentrować.

tytuł: Falling in Love
układ: ABCDE
rekwizyt: pamiętnik
muzyka: Bench Warmer – Please Don’t Fall in Love Again
do kogo: młodzież, dorośli
Inspiracja typową historia miłosną. Podekscytowanie, rosnące emocje, euforia, psujące się relacje, rozstanie.

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adresat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

Emilia Parol
tytuł: Tension
układ: ABA’
muzyka: Sonder – Too Fast
do kogo: otwarta kategoria
Stworzyłam to trochę od siebie dla siebie. Jest to moment, w którym jest we mnie dużo napięcia. Jest bardzo intensywne, agresywne, złe (A), a następnie przeradza się w zwykle zmęczenie i poddanie się (A’). Pomiędzy jest moment przejściowy. Nie mam żadnego wpływu na daną sytuację, muszę czekać. A wszystkie czynności, które muszę wykonać są dla mnie ciężkie, robię je ale bez przekonania, nie umiem się na nich skoncentrować.

tytuł: Falling in Love
układ: ABCDE
rekwizyt: pamiętnik
muzyka: Bench Warmer – Please Don’t Fall in Love Again
do kogo: młodzież, dorośli
Inspiracja typową historia miłosną. Podekscytowanie, rosnące emocje, euforia, psujące się relacje, rozstanie.

Julia Zabolewicz
Tytuł: All I know
Autor: Julia Zabolewicz
Muzyka: Noah Kittinger – All I know
Struktura: ABA’
Czas trwania: 0:58
Adresat: bez ograniczeń
Rekwizyt: mała poduszka
Czasem zdarza się, że nowo poznana osoba okazuje się być taka sama jak my – wydaje nam się, że znamy ją od zawsze. Przez pewien czas jesteśmy przestraszeni tego zjawiska, boimy się zaufać komuś w pełni. Później jednak rozumiemy, że dzięki podobieństwu cech – nie jesteśmy w stanie żyć bez tej osoby.

Katarzyna Ołubczyńska
Tytuł: Movement
Autor: Katarzyna Ołubczyńska
Muzyka: J. R. G. – Beijing Bass
Czas trwania: 1:01
Opis: Inspiracją był ruch sam w sobie. Wykorzystanie ruchów w liniach prostych i krzywych, zmiany tempa wykonywania ruchów, rytmu oraz jakości.
Adresat: Bez ograniczeń, każdy

Katarzyna Pawelczak
Tytuł: Instynkt
Autor: Katarzyna Pawelczak
Muzyka: Portico Quartet – „Pompidou”
Czas trwania: 1:22
Opis: Inspiracją do solo było zagubienie związane z sytuacją na świecie, w obecnej sytuacji nasze wrodzone instynkty zdają się być bardziej widoczne, np. chęć przetrwania, samoobrony, obrony słabszych, a także potrzeba bliskości i współpracy. Jako rekwizyt użyta została opaska, ponieważ podkreśla poczucie zagrożenia i zagubienia.
Adresat: dorośli

Katarzyna Żurawska
Interpretacja zadania z improwizacji zatytułowanego: Podróż I – Wyspa na morzu możliwości (seria „Podróże we Wnętrzach” – przygotowana specjalnie dla warunków pandemii)
Komentarz osobisty Katarzyny Żurawskiej do solo (z „Dziennika Podróży”):
„Nie trzeba przemieszczać się, żeby tańczyć. Dzięki unieruchomieniu i automatycznemu przejściu na inne części ciała niż wszystko widzę więcej detali. Tak jakby ktoś zamknął mi oczy.”

Maja Brykalska
Tytuł: „Samotność”
Autor: Maja Brykalska
Muzyka: Harry Styles – „Fine line” (instrumental)
Czas trwania: 0:55
Opis: Inspiracją do stworzenia tego solo było uczucie samotności, niezrozumienia przez osoby najbliższe. Jest to częstym problemem wśród osób, które czują się ze sobą źle i boją się rozmawiać o swoich uczuciach.
Adresat: Etiuda przeznaczona jest dla młodzieży i osób dorosłych.

Natalia Kozakiewicz
tytuł: „shot”
autor: Natalia Kozakiewicz
muzyka: „Paper planes” M.I.A.
czas trwania: 1 min
Ostatnie solo z tego trio ma delikatny wydźwięk polityczny – ze względu na to, co dzieje się obecnie w kraju w związku z wyborami, narzucanymi nam ograniczeniami itp. chciałam przedstawić, jak może wyrażać się wewnętrzny bunt, niezgoda poprzez ruch. Ze względu na dosyć mocny tekst utworu uprościłam wykonywane ruchy, by nie wprowadzać dodatkowego chaosu, nie mniej odnoszą się one do wypowiadanych przez wokalistkę słów. Wykonałabym to solo w minimalistycznej przestrzeni, ubrana w marynarkę/garnitur.
adresat: dorośli

Natalia Sobkiewicz
Tytuł: We’ll grow back like a starfish
Autor: Natalia Sobkiewicz
Muzyka: „Cripple and starfish”- Anthony and Johnson
Nasza planeta zrzuca z siebie to czym jest duszona. Powoli odradzamy się na nowo, oddychamy głębiej, patrzymy do wewnątrz, odkrywamy siebie na nowo.

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adresat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

Emilia Parol
tytuł: Tension
układ: ABA’
muzyka: Sonder – Too Fast
do kogo: otwarta kategoria
Stworzyłam to trochę od siebie dla siebie. Jest to moment, w którym jest we mnie dużo napięcia. Jest bardzo intensywne, agresywne, złe (A), a następnie przeradza się w zwykle zmęczenie i poddanie się (A’). Pomiędzy jest moment przejściowy. Nie mam żadnego wpływu na daną sytuację, muszę czekać. A wszystkie czynności, które muszę wykonać są dla mnie ciężkie, robię je ale bez przekonania, nie umiem się na nich skoncentrować.

tytuł: Falling in Love
układ: ABCDE
rekwizyt: pamiętnik
muzyka: Bench Warmer – Please Don’t Fall in Love Again
do kogo: młodzież, dorośli
Inspiracja typową historia miłosną. Podekscytowanie, rosnące emocje, euforia, psujące się relacje, rozstanie.

Julia Zabolewicz
Tytuł: All I know
Autor: Julia Zabolewicz
Muzyka: Noah Kittinger – All I know
Struktura: ABA’
Czas trwania: 0:58
Adresat: bez ograniczeń
Rekwizyt: mała poduszka
Czasem zdarza się, że nowo poznana osoba okazuje się być taka sama jak my – wydaje nam się, że znamy ją od zawsze. Przez pewien czas jesteśmy przestraszeni tego zjawiska, boimy się zaufać komuś w pełni. Później jednak rozumiemy, że dzięki podobieństwu cech – nie jesteśmy w stanie żyć bez tej osoby.

Katarzyna Ołubczyńska
Tytuł: Movement
Autor: Katarzyna Ołubczyńska
Muzyka: J. R. G. – Beijing Bass
Czas trwania: 1:01
Opis: Inspiracją był ruch sam w sobie. Wykorzystanie ruchów w liniach prostych i krzywych, zmiany tempa wykonywania ruchów, rytmu oraz jakości.
Adresat: Bez ograniczeń, każdy

Katarzyna Pawelczak
Tytuł: Instynkt
Autor: Katarzyna Pawelczak
Muzyka: Portico Quartet – „Pompidou”
Czas trwania: 1:22
Opis: Inspiracją do solo było zagubienie związane z sytuacją na świecie, w obecnej sytuacji nasze wrodzone instynkty zdają się być bardziej widoczne, np. chęć przetrwania, samoobrony, obrony słabszych, a także potrzeba bliskości i współpracy. Jako rekwizyt użyta została opaska, ponieważ podkreśla poczucie zagrożenia i zagubienia.
Adresat: dorośli

Katarzyna Żurawska
Interpretacja zadania z improwizacji zatytułowanego: Podróż I – Wyspa na morzu możliwości (seria „Podróże we Wnętrzach” – przygotowana specjalnie dla warunków pandemii)
Komentarz osobisty Katarzyny Żurawskiej do solo (z „Dziennika Podróży”):
„Nie trzeba przemieszczać się, żeby tańczyć. Dzięki unieruchomieniu i automatycznemu przejściu na inne części ciała niż wszystko widzę więcej detali. Tak jakby ktoś zamknął mi oczy.”

Maja Brykalska
Tytuł: „Samotność”
Autor: Maja Brykalska
Muzyka: Harry Styles – „Fine line” (instrumental)
Czas trwania: 0:55
Opis: Inspiracją do stworzenia tego solo było uczucie samotności, niezrozumienia przez osoby najbliższe. Jest to częstym problemem wśród osób, które czują się ze sobą źle i boją się rozmawiać o swoich uczuciach.
Adresat: Etiuda przeznaczona jest dla młodzieży i osób dorosłych.

Natalia Kozakiewicz
tytuł: „shot”
autor: Natalia Kozakiewicz
muzyka: „Paper planes” M.I.A.
czas trwania: 1 min
Ostatnie solo z tego trio ma delikatny wydźwięk polityczny – ze względu na to, co dzieje się obecnie w kraju w związku z wyborami, narzucanymi nam ograniczeniami itp. chciałam przedstawić, jak może wyrażać się wewnętrzny bunt, niezgoda poprzez ruch. Ze względu na dosyć mocny tekst utworu uprościłam wykonywane ruchy, by nie wprowadzać dodatkowego chaosu, nie mniej odnoszą się one do wypowiadanych przez wokalistkę słów. Wykonałabym to solo w minimalistycznej przestrzeni, ubrana w marynarkę/garnitur.
adresat: dorośli

Natalia Sobkiewicz
Tytuł: We’ll grow back like a starfish
Autor: Natalia Sobkiewicz
Muzyka: „Cripple and starfish”- Anthony and Johnson
Nasza planeta zrzuca z siebie to czym jest duszona. Powoli odradzamy się na nowo, oddychamy głębiej, patrzymy do wewnątrz, odkrywamy siebie na nowo.

Natalia Urban
Tytuł: „Południca”
– muzyka: zespół Oreada – „Południca”
– Bardzo ciekawym źródłem inspiracji i pomysłów są dla mnie motywy folkowe, a także ludowe przesądy, wierzenia, jest to też coś, co w jakiś sposób jest nam bliskie i z czym możemy się utożsamić.

Nina Jóźwiak
Tytuł: Połączenie
Autor: Nina Jóźwiak
Muzyka: Talabout- Stavroz
Czas: 1:08
Opis: Inspiracją była muzyka, dźwięki i połączenie z nimi. Ruch który ogranicza krzesło i muzyka.
Adresat: Etiuda nie jest adresowana dla poszczególnych grup odbiorców. Adresatem może być każdy.

Etiudy zaliczeniowe – taneczne interpretacje rzeczywistości

05.08 Etiudy taneczneOdosobnienie czy ograniczenie w swobodnym poruszaniu się, to aktualne źródła inspiracji dla etiud zaliczeniowych studentów I roku kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej. Pandemia wpłynęła nie tylko na formę zaliczeń przeprowadzanych w sesji letniej, ale także na treść projektów. Poniżej prezentujemy wybrane prace zaliczeniowe z dwóch przedmiotów: Kompozycja tańca oraz Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji.

Tancerze nawiązywali m.in. do kwarantanny, natłoku informacji, emocji wzbudzanych przez zachodzące zmiany i nową rzeczywistość. Przedstawili też wpływ pandemii na nas i na relacje międzyludzkie, bo odizolowanie sprawia, że dokładniej poznajemy samych siebie. – W ramach zaliczenia przedmiotu „Kompozycja tańca” studenci przygotowywali w warunkach domowych trzy projekty solowe, z których każdy opierał się na innych założeniach kompozycyjnych; przykładowo było to podporządkowanie się wyznaczonej strukturze części etiudy, czy zastosowanie konkretnych akcji – wybranej formy ruchu i ograniczenie języka ruchowego wyłącznie do gestów. Pojawiło się też zadanie realizowane z dowolnym rekwizytem – opisuje prowadząca zajęcia mgr Paulina Wycichowska.

W ramach przedmiotu „Improwizacja tańca z elementami kontakt improwizacji” studenci realizowali zadania w ramach cyklu „Podróże we Wnętrzach” – doświadczali różnych możliwości tworzenia i rozwijania materiału ruchowego, korzystając z podanych inspiracji. – Każda z podróży nie tylko zaczynała się w innym miejscu (jak np. wyspa, próżnia, kraina baśni itp.), ale również ujmowała inny proces pracy z ciałem i inicjacji ruchu. Dodatkowymi elementami stymulującymi poszukiwania były zaproponowane utwory muzyczne oraz cytaty o podróży. Studenci prowadzili swoiste „Dzienniki Podróży” – wyjaśnia mgr Wycichowska.

Interesującą pracę przygotował też student II roku – Szymon Obolewicz – w ramach przedmiotu „Techniki modern”. – Przedstawia jedną z sekwencji ruchów inspirowanych techniką Jose Limóna. Jedną z jej cech charakterystycznych jest nieustająca i ryzykowna gra pomiędzy energią wykonawcy a grawitacją, której rezultatem jest szybkie przechodzenie pomiędzy stanem stabilności i labilności, upadaniem i odzyskiwaniem równowagi. Tańczący koncentruje się na przepływie ruchu, który jest inicjowany z centrum grawitacyjnego ciała – opisuje projekt studenta mgr Paulina Wycichowska.

Zachęcamy do obejrzenia 17 jednominutowych etiud.

Aleksandra Polańska
Tytuł – „Dość”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „Street player” by Chicago
Czas trwania: 1:12
Solo stworzone w stylu tańca waacking z wykorzystaniem elementów tańca współczesnego. Inspirowana specyficznymi wymogami higieny obecnej sytuacji oraz wyrazistym fragmentem utworu „street player” stworzyłam solo o konstrukcji ABC z wykorzystaniem rękawiczek jednorazowych jako rekwizytu.

Tytuł – „In a sentimental mood”
Autor – Aleksandra Polańska
Muzyka – „In a sentimental mood” by John Coltrane and Duke Ellington
Czas trwania: 1:17
Solo o konstrukcji ABA. Inspirowałam się utworem, jego tytułem i emocjami, które mi zawsze towarzyszą w jego odbiorze. Solo tańczone na krześle.

Aleksandra Smoliga
Tytuł: „Całun”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Apparat – Goodbye
Czas: 1:16
Opis: Pandemia pokrywająca świat. Ucieleśniony mrok, zło, epidemia strachu. Kształt i bezkształtność. Rozprzestrzeniający się wirus.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Spotkanie”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Agness Obell – Red Virgin Soil
Czas: 1:09
Opis: Kwarantanna, izolacja – klaustrofobia. Samotność, konfrontacja z samą sobą. Natłok informacji. Niepokój, chęć wydostania się z zamknięcia.
Adresat: Dorośli

Tytuł: „Z drugiej strony…”
Autor: Aleksandra Smoliga
Muzyka: Meredith Monk – Scared song
Czas: 1:31
Opis: Skupienie. Nowe alternatywy i rozwiązania. Spojrzenie z drugiej strony. Działać bez działania. Poszukiwanie równowagi. Człowiek stojący na granicy obłędu i nowych możliwości.
Adresat: Dorośli

Daniela Kolańska
Tytuł: Przypływ
Autor: Daniela Kolańska
Muzyka: „Je te laisserai des mots” – Patrick Watson
Czas trwania: 1 min
Opis: W swoich kompozycjach lubię zawierać tematy dnia codziennego i emocje z nimi związane. Ta etiuda nawiązuje do metaforycznego przypływu, który coś ze sobą przynosi, a czasem zabiera. Łódka „Canoe” to rekwizyt, który wykorzystałam w niej.
Adresat: Etiuda jest skierowana do osób dorosłych.

Emilia Parol
tytuł: Tension
układ: ABA’
muzyka: Sonder – Too Fast
do kogo: otwarta kategoria
Stworzyłam to trochę od siebie dla siebie. Jest to moment, w którym jest we mnie dużo napięcia. Jest bardzo intensywne, agresywne, złe (A), a następnie przeradza się w zwykle zmęczenie i poddanie się (A’). Pomiędzy jest moment przejściowy. Nie mam żadnego wpływu na daną sytuację, muszę czekać. A wszystkie czynności, które muszę wykonać są dla mnie ciężkie, robię je ale bez przekonania, nie umiem się na nich skoncentrować.

tytuł: Falling in Love
układ: ABCDE
rekwizyt: pamiętnik
muzyka: Bench Warmer – Please Don’t Fall in Love Again
do kogo: młodzież, dorośli
Inspiracja typową historia miłosną. Podekscytowanie, rosnące emocje, euforia, psujące się relacje, rozstanie.

Julia Zabolewicz
Tytuł: All I know
Autor: Julia Zabolewicz
Muzyka: Noah Kittinger – All I know
Struktura: ABA’
Czas trwania: 0:58
Adresat: bez ograniczeń
Rekwizyt: mała poduszka
Czasem zdarza się, że nowo poznana osoba okazuje się być taka sama jak my – wydaje nam się, że znamy ją od zawsze. Przez pewien czas jesteśmy przestraszeni tego zjawiska, boimy się zaufać komuś w pełni. Później jednak rozumiemy, że dzięki podobieństwu cech – nie jesteśmy w stanie żyć bez tej osoby.

Katarzyna Ołubczyńska
Tytuł: Movement
Autor: Katarzyna Ołubczyńska
Muzyka: J. R. G. – Beijing Bass
Czas trwania: 1:01
Opis: Inspiracją był ruch sam w sobie. Wykorzystanie ruchów w liniach prostych i krzywych, zmiany tempa wykonywania ruchów, rytmu oraz jakości.
Adresat: Bez ograniczeń, każdy

Katarzyna Pawelczak
Tytuł: Instynkt
Autor: Katarzyna Pawelczak
Muzyka: Portico Quartet – „Pompidou”
Czas trwania: 1:22
Opis: Inspiracją do solo było zagubienie związane z sytuacją na świecie, w obecnej sytuacji nasze wrodzone instynkty zdają się być bardziej widoczne, np. chęć przetrwania, samoobrony, obrony słabszych, a także potrzeba bliskości i współpracy. Jako rekwizyt użyta została opaska, ponieważ podkreśla poczucie zagrożenia i zagubienia.
Adresat: dorośli

Katarzyna Żurawska
Interpretacja zadania z improwizacji zatytułowanego: Podróż I – Wyspa na morzu możliwości (seria „Podróże we Wnętrzach” – przygotowana specjalnie dla warunków pandemii)
Komentarz osobisty Katarzyny Żurawskiej do solo (z „Dziennika Podróży”):
„Nie trzeba przemieszczać się, żeby tańczyć. Dzięki unieruchomieniu i automatycznemu przejściu na inne części ciała niż wszystko widzę więcej detali. Tak jakby ktoś zamknął mi oczy.”

Maja Brykalska
Tytuł: „Samotność”
Autor: Maja Brykalska
Muzyka: Harry Styles – „Fine line” (instrumental)
Czas trwania: 0:55
Opis: Inspiracją do stworzenia tego solo było uczucie samotności, niezrozumienia przez osoby najbliższe. Jest to częstym problemem wśród osób, które czują się ze sobą źle i boją się rozmawiać o swoich uczuciach.
Adresat: Etiuda przeznaczona jest dla młodzieży i osób dorosłych.

Natalia Kozakiewicz
tytuł: „shot”
autor: Natalia Kozakiewicz
muzyka: „Paper planes” M.I.A.
czas trwania: 1 min
Ostatnie solo z tego trio ma delikatny wydźwięk polityczny – ze względu na to, co dzieje się obecnie w kraju w związku z wyborami, narzucanymi nam ograniczeniami itp. chciałam przedstawić, jak może wyrażać się wewnętrzny bunt, niezgoda poprzez ruch. Ze względu na dosyć mocny tekst utworu uprościłam wykonywane ruchy, by nie wprowadzać dodatkowego chaosu, nie mniej odnoszą się one do wypowiadanych przez wokalistkę słów. Wykonałabym to solo w minimalistycznej przestrzeni, ubrana w marynarkę/garnitur.
adresat: dorośli

Natalia Sobkiewicz
Tytuł: We’ll grow back like a starfish
Autor: Natalia Sobkiewicz
Muzyka: „Cripple and starfish”- Anthony and Johnson
Nasza planeta zrzuca z siebie to czym jest duszona. Powoli odradzamy się na nowo, oddychamy głębiej, patrzymy do wewnątrz, odkrywamy siebie na nowo.

Natalia Urban
Tytuł: „Południca”
– muzyka: zespół Oreada – „Południca”
– Bardzo ciekawym źródłem inspiracji i pomysłów są dla mnie motywy folkowe, a także ludowe przesądy, wierzenia, jest to też coś, co w jakiś sposób jest nam bliskie i z czym możemy się utożsamić.

Nina Jóźwiak
Tytuł: Połączenie
Autor: Nina Jóźwiak
Muzyka: Talabout- Stavroz
Czas: 1:08
Opis: Inspiracją była muzyka, dźwięki i połączenie z nimi. Ruch który ogranicza krzesło i muzyka.
Adresat: Etiuda nie jest adresowana dla poszczególnych grup odbiorców. Adresatem może być każdy.

Tytuł: Jeszcze raz
Autor: Nina Jóźwiak
Muzyka: Ran Nir- Hold me in Your arms again
Czas: 1:00
Opis: Inspiracją było zjawisko, jakie obserwuję u wielu osób, jest to przywiązanie np. do przedmiotów. Często ludzie zachowują je dlatego, że kojarzą im się z czymś lub z kimś, przywołują im wspomnienia, pozytywne emocje.
Adresat: Etiuda nie jest adresowana dla poszczególnych grup odbiorców. Adresatem może być każdy.

Paulina Jarzębowska
Tytuł: It’s Easy When You Listen
Autor: Paulina Jarzębowska
Muzyka: LP „Up Against Me”
Czas trwania: 1.05
Opis: Solo o strukturze ABC z słuchawkami jako rekwizyt. Głównym zabiegiem w procesie tworzenia choreografii były jakości ruchu, które zmieniają się wraz z relacją, jaka jest nawiązana z rekwizytem oraz muzyką.
Adresat: b.o.

Vanessa Kubejko
Tytuł: „Easy”
Autor: Vanessa Kubejko
Muzyka: Son Lux – Easy
Czas trwania: około 62 sek.
Opis: Choreografia w formie A B A’ z rekwizytem (zapalniczka). W tej etiudzie postawiłam na pewną ironię, przeciwieństwo. Mimo że tytuł i piosenka sugerują, że rozpalenie ognia jest łatwe, okazuje się to trudniejsze niż myślano. Ogień jest tu symbolem miłości/ życia/ przyjaźni/ sukcesu/ rzeczy, które kojarzą nam się z samymi przyjemnościami, a zapominamy o drugiej stronie karty.
Adresat: Etiuda przeznaczona dla dorosłych

Wiktoria Łuczak
Tytuł: „With You”
Autor: Wiktoria Łuczak
Czas trwania: 1:07 min
Muzyka: Grace Carter „Wicked Game”
Opis: Inspiracją etiudy był sam utwór. W choreografii ukazana jest walka z samą sobą, wewnętrzne rozdarcie. Starałam się ukazać pragnienie posiadania czegoś, czego w zasadzie nie chcę mieć.
Adresat: Etiuda nie ma określonego odbiorcy. Może ją obejrzeć każdy zainteresowany.

Tytuł: „Someone You Loved”
Autor: Wiktoria Łuczak
Czas trwania: 1:04 min
Muzyka: Piano cover by The Piano Guys „Someone You Loved”
Rekwizyt: Ramka ze zdjęciem
Opis: Choreografia jest o tęsknocie za ukochaną osobą, która niedawno odeszła. Starałam ukazać się tęsknotę i ból, a jednocześnie rodzaj ulgi od tego, że już nic złego nie spotka naszej drugiej połowy.
Adresat: Etiuda nie ma określonego odbiorcy. Może ją obejrzeć każdy zainteresowany.

Szymon Obolewicz
Kreatywna interpretacja ćwiczenia z technik modern w środowisku naturalnym.