Branża turystyczna dynamicznie się zmienia. W odpowiedzi na te zmiany w naszej Akademii na studiach magisterskich powstały nowe specjalności: Foodways w turystyce, Zarządzanie i coaching w turystyce i rekreacji oraz Zarządzanie sportem w regionie turystycznym. Czym charakteryzuje się każda z nich?
Nowe specjalności na kierunku Turystyka i rekreacja na II stopniu studiów jest odzwierciedleniem zmian i trendów widocznych w branży turystycznej czy w zachowaniach współczesnych turystów. Osoby zainteresowane studiami na Turystyce i rekreacji będą mogły wybrać jedną z czterech (w tym spośród trzech nowych) specjalności, najlepiej odpowiadającą ich zainteresowaniom i umiejętnościom.
Specjalności:
Foodways w turystyce:
• to odpowiedź na duże zainteresowanie turystów kulinariami oraz modą na kuchnie regionalne i lokalne, a także sukcesywnym wzrostem zainteresowania gotowaniem, udziałem w warsztatach, zwiedzaniem kulinarnych atrakcji, fotografowaniem jedzenia i dzieleniem się tym w mediach społecznościowych,
• studenci zdobędą szczegółową wiedzę dotyczącą szeroko rozumianych kulinariów, dzięki czemu będą mogli stać się kreatorami i ambasadorami tego zjawiska w turystyce, tzn. zajmować się organizowaniem, promowaniem, planowaniem kulinarnych doświadczeń,
• absolwenci mogą pracować w pensjonatach, w tym agroturystycznych, hotelach, ośrodkach wczasowych, restauracjach, samorządach, biurach podróży, centrach eventowych, organizować atrakcje turystyczne – zwłaszcza o tematyce kulinarnej itp.
Zarządzanie i coaching w turystyce i rekreacji:
• studenci poznają nowoczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i rekreacyjnymi (m.in. hotelami, biurami podróży, klubami fitness), takie jak m.in. coachingowy styl zarządzania. Zdobędą wiedzę i umiejętności z zakresu motywowania, organizowania i planowania kariery zawodowej pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie turystyczno-rekreacyjnym; podejmowania decyzji oraz metod i technik rozwiązywania konfliktów w zespołach
• absolwenci to przyszli pracownicy na stanowiskach menedżerskich w mikro, małych, średnich oraz dużych firmach, m.in. w biurach podróży, hotelach, ośrodkach sportu i rekreacji, klubach fitness i innych jednostkach turystyczno-rekreacyjnych.
Zarządzanie sportem w regionie turystycznym:
• studenci poznają sposoby tworzenia atrakcji przyciągających miłośników sportu do destynacji turystycznych oraz organizowania, promowania i finansowania eventów sportowych. Poznają także zagadnienia dotyczące zarządzania sportem w sferze miejskiej, aktualne trendy w zarządzaniu ekologicznym infrastrukturą sportowo-rekreacyjną oraz poznają rolę współczesnych eventów sportowych w promocji zdrowia.
• Ponieważ sport pełni dziś ogromną rolę w promocji miast i rozwoju gospodarczym regionów turystycznych, absolwent może znaleźć zatrudnienie w urzędach oraz instytucjach miejskich, organizacjach o charakterze sportowo-turystyczno-rekreacyjnym, samorządach lokalnych, firmach eventowych, centrach sportowo-rekreacyjnych specjalizujących się w turystyce sportowej.
Event Manager:
• Studenci zdobędą wiedzę dotyczącą sposobu zarządzania, projektowania i kultury czasu wolnego, podnoszenia świadomości zdrowia (coaching zdrowotny), funkcjonowania mediów i wykorzystania ich do popularyzacji wydarzeń o różnym charakterze.
• Szeroka wiedza i umiejętności zdobyte w toku studiów pozwolą na pracę w branży eventowej oraz będą stanowić przygotowanie do podjęcia studiów trzeciego stopnia. Absolwent przygotowany będzie do organizowania wszelkiego rodzaju eventów. m.in. biznesowych, rozrywkowych i rekreacyjnych, sportowych, marketingowych, obywatelskich, charytatywnych, wydarzeń kulturalnych, wystaw i targów, spotkań i konferencji.
Więcej o specjalnościach w informatorze: link
Przypominamy, że nabór na studia II stopnia trwa do 15 września, a zasady rekrutacji dostępne są w zakładce „Kandydat” (link). Zachęcamy także do dołączenia do grupy „Rekrutacja AWF Poznań” na Facebooku (link).