Pomimo niepewnej sytuacji  pandemicznej na świecie i w naszym kraju, po rocznej przerwie kolejna grupa 40 studentów zagranicznych, stypendystów programu Erasmus+ zawitała w progi naszej uczelni. Sekcja Współpracy z Zagranicą  zorganizowała dla nich „Integration Week” trwający w tym roku sześć dni.

„5 października 2021 roku studenci wzięli udział w spotkaniu z koordynatorem uczelnianym programu mgr Małgorzatą Nawrocką, na którym zostali uroczyście przywitani oraz otrzymali  różnego rodzaju gadżety, m.i. koszulki z logo programu i naszej uczelni. Na koszulkach widniał  napis: „chrząszcz brzmi w trzcinie”. Śmiechu było co nie miara, kiedy każdy student próbował poprawnie przeczytać napis. Następnie wykład wygłosił mgr Marek Piasta, który w ciekawy dla studentów sposób przedstawił najważniejsze informacje dotyczące historii i kultury naszego kraju. Wiedzę zdobytą podczas wykładu z pewnością wykorzystają podczas pobytu w Polsce.

Studenci byli autentycznie ciekawi naszej historii, tradycji i zwyczajów i  zadawali mnóstwo pytań.

Po spotkaniu informacyjnym zostali oprowadzeni po obiektach naszej uczelni: zwiedzili nowy budynek dydaktyczny, bibliotekę, pływalnię i halę sportową.

Część powitalną odbywającą się na terenie kampusu zakończyło krótkie spotkanie z pracownikami biblioteki. Studenci zostali zapoznani z książkowymi zbiorami oraz z zasadami korzystania z czytelni.

 W ramach powitania została zorganizowana dla nich wycieczka zabytkowym autobusem traktem Królewsko – Cesarskim. Z uwagą i zaciekawieniem słuchali przewodnika Pana mgr Marka Piasty, gdyż podróż odbywała się bez innych pasażerów, a autobus  zarezerwowany był tylko i wyłącznie dla naszej grupy.Trakt Królewsko-Cesarski  wiedzie przez najciekawsze zakątki naszego miasta, dzięki temu studenci prześledzili dzieje Poznania od początków osadnictwa i piastowskiego grodu, przez mieszczańskie kamienice po monumentalne, dwudziestowieczne gmachy.

Straty energetycznie pomogła uzupełnić Restauracja Wiejski Jadło, serwując tradycyjny poczęstunek w formie  żurku oraz przepysznych pierogów. Studenci zmęczeni choć pełni wrażeń zakończyli swój pierwszy dzień na poznańskiej AWF”.
6 października 2021

„Kolejny dzień był krótki, ale intensywny. Studenci zwiedzili  Bramę Poznania, multimedialną ekspozycję opowiadająca o dziejach wyspy katedralnej, początkach państwa polskiego i historii Poznania. Następnie udali się na lunch do restauracji „Bar a boo”, gdzie aromatyczna pizza pomogła im stawić czoło kolejnym wyzwaniom.

Dla spragnionych mocnych wrażeń przygotowano bowiem zjazd kolejką górską „Adrenaline”. Tor kolejki zbudowany na filarach nad istniejącym torem saneczkowym ma 500m długości, prowadzi licznymi zakrętami i pętlą zakręconą 360 stopni. Dodatkową dawkę adrenaliny i pozytywnych emocji studentom zapewnił Pyrland Park Linowy. Erasmusi mogli sprawdzić swoją kondycję pokonując przeszkody rozwieszone kilkanaście metrów nad ziemią”.


7 października 2021

„Zorganizowane zostało spotkanie z koordynatorem wydziałowym P. dr Wojciechem Jaroszem a następnie warsztaty z języka polskiego z P. mgr Kamilą Gandecką. Język polski studenci oceniają jako bardzo trudny, nie brzmi jak żadna melodia, za bardzo trzeszczymy, gramatyka to kosmos, bo słowa mają miliony form; nawet jak Polak mówi komplement, to Hiszpan czy Francuz myśli, że jest właśnie obrażany:). Polacy odbierani są jako chodzące „poker face’y”, wszystko dla nas (Polaków) wydaje się 'bardzo serio’, brak luzu, za dużo sytuacji 'oficjalnych’, cały czas używanie 'Pan’ i 'Pani’, chodzimy źli, smutni i spięci 🙁
Po lunchu odbył się wykład P. dr hab. Karoliny Buczkowskiej-Gołąbek dotyczący komunikacji międzykulturowej. Poprzez zaproponowane przez prowadzącą ćwiczenia i zabawy studenci mieli od razu możliwość doświadczenia specyfiki komunikacji w pracy grupowej, zmierzenia się z powiedzeniem: „Nie oceniaj książki po okładce” oraz bliższego poznania się”.

8-12 października 2021

” Lekcja języka polskiego rozpoczęła się od nauki życzeń „Sto lat”. Śpiew było słychać na korytarzu, a po wyjściu przez dłuższy czas nucili sobie tę piosenkę. Bardzo im się spodobało, do tego stopnia, że po wyjściu z sali i nawet na kręglach rozmyślali kto ma niedługo urodziny, żeby móc się wykazać. Po lekcji polskiego udaliśmy się na turniej bowlingowy. Studenci wymieszali się narodowościami na torach i zaczęli rozgrywki w przyjacielskich relacjach. Poziom był różny, na jednym torze jedni uczyli drugich, na innych toczyła się zacięta rywalizacja o zwycięstwo. Jeden ze studentów nazywając mnie swoim asem, pozwolił mi wykonać rzut za niego, mając nadzieję na strike, niestety nie zdobyłam ani jednego punktu, co później odbiło się na wyniku końcowym. Zamiast żalu i pretensji było wiele śmiechu oraz postanowienie wśród studentów, że wkrótce powtórzą rozgrywki. 11 i 12 października odbyły się kolejne warsztaty z języka polskiego zakończone egzaminem. Miłym akcentem były gorące bułeczki  podawane na lunch.”

Aleksandra, buddy student, WF I rok, studia magisterskie