Tło z książkami podczas prezentacji online jest już passé. Pokazywanie własnej przestrzeni domowej, to też nienajlepszy pomysł. Jak ustawić kamerę i światło oraz modelować swój głos, żeby wyglądać profesjonalnie i utrzymać uwagę słuchaczy podczas wystąpienia? Jak zbudować profesjonalny image w sieci i znaleźć odbiorców? Garść takich informacji podały specjalistki od komunikacji online, emisji głosu i marki osobistej podczas sobotnich webinarów „Wykreuj się online”. Podane zostały też informacje o tym, do jakich danych mają dostęp aplikacje mobilne, w co nie wierzyć w sieci, a także jak dbać o… higienę naszego smartfona.
Alina Osowska, specjalistka w zakresie efektywnej komunikacji online, mówiła między innymi o tym, na jakiej wysokości ustawić kamerę oraz jakie światło wybrać podczas wideo-rozmowy. Uczestnicy dowiedzieli się także, jak poradzić sobie z gestykulacją, czy jej brakiem, która odgrywa tak ważną rolę w komunikacji bezpośredniej, jak efekt wywołuje cisza ze strony prelegenta, gdy uczestnicy wykonują zadanie, i dlaczego nie powinno nastąpić. Wskazała także, jakie tła podczas wystąpienia są passe, a jakie świadczą o profesjonalizmie. Ciekawe były także przykłady chwytów retorycznych, dzięki którym możliwe jest skuteczne przykucie uwagi rozmówców.
Z kolei Katarzyna Moskal, logopeda medialnym i trener emisji głosu, opowiadała, jak dobrze oddychać, jakie części ciała muszą pracować, a jakie mięśnie trzeba koniecznie rozluźnić, oraz jaką postawę przyjąć, żeby głos był miły w odbiorze, a ludzie chcieli nas słuchać. Uczestnicy mogli przetestować powyższe metody, ćwicząc w oparciu o wskazówki prelegentki.
Paulina Wróbel, marketing manager w firmie zajmującej się bezpieczeństwem mobilnym, zachęcała do dbania o… higienę naszego smartfona, czyli usuwanie niepotrzebnych aplikacji. Zwróciła też uwagę na chińskie „farmy lajków”, które sztucznie zawyżają oceny aplikacji, oraz na zakres udzielanych dostępów przy pobieraniu aplikacji. Czy zawsze musimy się zgadzać na dostęp do kamery? Czy na pewno jest to niezbędne do uruchomienia np. kalkulatora? Uczuliła także, aby dbać o bezpieczeństwo haseł, przechowując je np. w specjalnym menedżerze.
Iza Faber, ekspertka od marki osobistej, przekonywała, że zanim przystąpi się do działania w Internecie i zbuduje swoją markę w sieci, trzeba odpowiedzieć na szereg ważnych, życiowych pytań. Przede wszystkim: Dlaczego chcę to robić? Dla kogo? Kto jest moim odbiorcą? Podkreśliła także, że autentyczność to podstawa wszelkich działań, analiza SWOT jest bardzo przydatnym narzędziem, a pierwsze kroki powinny dotyczyć określenia profilu marki oraz doboru odpowiednich kolorów do jej wizualizacji. Następnie trzeba być już konsekwentnym na każdym etapie działań.
Był to już jeden z ostatnich w tym roku akademickim eventów online dla studentów w cyklu webinarów przygotowujących do lepszego, profesjonalnego działania w wirtualnej rzeczywistości.