Projekt pt. „Wpływ wdrożenia SIT podczas lekcji wychowania fizycznego na sprawność poznawczą i fizyczną młodzieży” wszedł w kolejny etap realizacji – analizę i opis wyników badań. Zakończono już część eksperymentalną, w której udział wzięło 163 licealistów. Uczniowie uczestniczyli w specjalnie zaplanowanej interwencji podczas zajęć wychowania fizycznego.
W czerwcu odbył się panel dyskusyjny z udziałem uczniów, nauczycieli wychowania fizycznego oraz dyrektorów dwóch szkół: Liceum Ogólnokształcącego św. Marii Magdaleny oraz VI Liceum Ogólnokształcącego im. Ignacego Jana Paderewskiego.
Podczas wydarzenia prelegenci – członkowie zespołu badawczego – przedstawili różne aspekty projektu:
- dr Joanna Borowiec omówiła znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia młodzieży,
- prof. AWF dr hab. Magdalena Król-Zielińska skupiła się na zagadnieniach związanych z procesami poznawczymi,
- prof. dr hab. Robert Olek zaprezentował wykład pt. „Exerkinesy: co mają wspólnego aktywność fizyczna i białka?”
- Na zakończenie, prof. AWF dr hab. Adam Kantanista przedstawił wstępne wyniki badań.
Wystąpienia stały się punktem wyjścia do dyskusji na temat doświadczeń związanych z interwencją oraz jej wpływu na uczniów. Dyskutowano także nad poruszanymi w prezentacjach zagadnieniami.
Na zakończenie spotkania dyrektorom i nauczycielom przekazano podziękowania za zaangażowanie w projekt. Nauczyciele wychowania fizycznego: mgr Jolanta Loga, mgr Agata Krenz-Wybieralska, mgr Anna Kozubińska i mgr Mikołaj Kozubiński przez cały czas trwania interwencji ściśle współpracowali z wykonawcami projektu, przyczyniając się do sprawnej realizacji eksperymentu w warunkach szkolnych. Podczas spotkania uczestnicy badań – w uznaniu ich wkładu i aktywnego udziału – otrzymali także monitory aktywności fizycznej.