Kierunki studiów podyplomowych
Trwa rekrutacja 2024/25 na semestr wiosenno-letni
Rekrutacja na r. akadem. 24/25 na wybrane kierunki studiów podyplomowych.
Przyjmujemy zgłoszenia
Zapisz sięStrona główna Studia podyplomowe, kursy i szkolenia Studia podyplomowe Studia podyplomowe – dla nauczycieli
Trwa rekrutacja 2024/25 na semestr wiosenno-letni
Rekrutacja na r. akadem. 24/25 na wybrane kierunki studiów podyplomowych.
Przyjmujemy zgłoszenia
Zapisz sięNowe zagrożenia i wyzwania, których skalę uświadamiają coraz częstsze ataki terrorystyczne powodują, że zagadnienie bezpieczeństwa jest powszechnie dyskutowanym problemem. Równie ważnym zagrożeniem społecznym jest agresja i brutalizacja życia codziennego. W Polsce odnotowywany jest poziom przestępczości, który dotyka między innymi dzieci i młodzież. Zagrożenie światowym terroryzmem w połączeniu z brakiem poczucia bezpieczeństwa w życiu codziennym, zdolnościami radzenia sobie i funkcjonowania w sytuacjach trudnych, wyraźnie wskazują na potrzebę zwiększania działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego. Odpowiednia edukacja w tym zakresie, polegająca na wykształceniu właściwych postaw społecznych, rozwinięciu świadomości oraz nauczeniu racjonalnych zachowań w obliczu zagrożeń, jest jednym z podstawowych warunków stabilności i trwałości bezpieczeństwa kraju. W tym celu do szkół podstawowych i ponadpodstawowych wprowadzony został przedmiot „Edukacja dla bezpieczeństwa”, który ma przygotowywać uczniów teoretycznie i praktycznie do właściwego zachowania oraz odpowiednich reakcji w sytuacjach trudnych i kryzysowych, stwarzających zagrożenie dla zdrowia i życia. Przedmiot obejmuje różnorodne treści kształcenia: z zakresu bezpieczeństwa państwa oraz treści dotyczące organizacji działań ratowniczych i sytuacji kryzysowych, edukacji zdrowotnej i pierwszej pomocy.
W związku z wprowadzeniem nowego przedmiotu i zapotrzebowaniem na specjalistów w powyższej dziedzinie stworzony został program studiów podyplomowych „Edukacja dla bezpieczeństwa”, który umożliwi nauczycielom zdobycie kolejnych uprawnień, a tym samym zwiększy ich wartość na rynku pracy. Program studiów obejmuje zajęcia prowadzone przez praktyków, krajowych ekspertów oraz nauczycieli akademickich.
Profil słuchacza:
Studia podyplomowe Edukacja dla bezpieczeństwa adresowane są do absolwentów studiów wyższych (co najmniej I stopnia) posiadających przygotowanie pedagogiczne, w tym przede wszystkim do:
– nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych zdobyciem odpowiednich kwalifikacji do prowadzenia przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa”,
– pracowników placówek oświatowo – wychowawczych i opiekuńczych, w których występują zagrożenia bezpieczeństwa lub istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia takich zagrożeń,
– pracowników organizacji pozarządowych, które uczestniczą w działaniach ratowniczych i prowadzą edukację w zakresie bezpieczeństwa,
– pracowników instytucji rządowych i samorządowych, w których kompetencjach znajduje się problematyka bezpieczeństwa powszechnego, obrony cywilnej , reagowania kryzysowego oraz edukacji w zakresie bezpieczeństwa narodowego.
Uzyskanie kwalifikacji podyplomowych umożliwi prowadzenie przedmiotu „Edukacja dla Bezpieczeństwa” na wszystkich przewidzianych poziomach edukacji.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Przedmioty | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Razem |
---|---|---|---|---|
1. Moduł – Bezpieczeństwo państwa | 15 | 45 | 55 | 100 |
System bezpieczeństwa narodowego | 2 | 5 | 5 | 10 |
System polityczny Rzeczpospolitej Polskiej | 2 | 5 | 5 | |
Organizacje międzynarodowe w dziedzinie bezpieczeństwa | 2 | 5 | 5 | 10 |
Siły Zbrojne i instytucje bezpieczeństwa narodowego RP | 2 | 5 | 10 | 15 |
Międzynarodowe prawo humanitarne | 1 | 5 | 5 | |
Zagrożenia bezpieczeństwa narodowego | 2 | 5 | 5 | 10 |
Dydaktyka Edukacji dla Bezpieczeństwa | 4 | 15 | 30 | 45 |
2. Moduł – Działania ratownicze w sytuacjach nadzwyczajnych | 8 | 25 | 30 | 55 |
Ochrona ludności i obrona cywilna | 1 | 5 | 5 | |
Standy Nadzwyczajne | 2 | 5 | 5 | 10 |
Zarządzenie kryzysowe | 2 | 10 | 15 | 25 |
Substancję toksyczne – rodzaje, identyfikacja, postępowanie | 2 | 5 | 5 | 10 |
System powiadomienia i ostrzegania alarmowego | 1 | 5 | 5 | |
3. Moduł – Podstawy pierwszej pomocy | 11 | 20 | 25 | 45 |
Pierwsza pomoc – system ratownictwa, podstawy prawne RP | 2 | 5 | 5 | |
Podstawy anatomii i fizjologii człowieka | 2 | 5 | 5 | |
Rozpoznanie i ratownictwo w stanach zagrożeń życia | 4 | 5 | 15 | 20 |
Dydaktyka pierwszej pomocy | 3 | 5 | 10 | 15 |
4. Moduł – Edukacja zdrowotna | 7 | 35 | 35 | 70 |
Dydaktyka Edukacji Zdrowotnej | 3 | 15 | 15 | 30 |
Działania, zachowania prozdrowotne | 2 | 10 | 10 | 20 |
Choroby cywilizacyjne | 2 | 10 | 10 | 20 |
5. Moduł praktyk zawodowych | 5 | 90 | 90 | |
Praktyki zawodowe (Szkoła) | 5 | 90 | 90 | |
Egzamin dyplomowy | 4 | 5 | 5 | |
Razem | 50 | 125 | 240 | 365 |
Kierownik
Kierownik
Wymagania dla Kandydatów:
Ukończone wyższe studia oraz uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela
Warunki zaliczenia:
Uzyskanie zaliczeń i pozytywnych ocen z egzaminów. Przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.
Czas trwania:
Czas trwania: 3 semestry, 365 h,
Tryb weekendowy.
Korzyści:
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Edukacja dla Bezpieczeństwa
– Zaświadczenie o ukończeniu kursu pierwszej pomocy przedmedycznej
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (studia uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela),
3.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1 800zł/za semestr
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Ukończenie studiów daje uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej.
Studia mają charakter doskonaląco – kwalifikacyjny.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dn. 25 lipca 2019r. dotyczącym standardów obowiązujących w kształceniu nauczycieli, obowiązuje spełnienie modułu IV [czytaj Rozporządzenie] – przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu (prowadzenia zajęć). Moduł obejmuje: przygotowanie w zakresie merytorycznym oraz dydaktykę przedmiotu (rodzaju zajęć) na danym etapie edukacyjnym lub etapach edukacyjnych
Studia przeznaczone są dla nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania kolejnego przedmiotu.
Informujemy że kierunek jest również skierowany do absolwentów AWF kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej o profiulu Tancerz Nauczyciel.
Informacja: Od 1 października 2019r.nastąpiła rezygnacja kształcenia nauczycieli przedszkola oraz klas I-III szkoły podstawowej w ramach studiów I stopnia. Kształcenie tych nauczycieli odbywa się teraz wyłącznie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna prowadzonych w ramach jednolitych studiów magisterskich. Oznacza to, że obecnie osoby, które chcą zdobyć kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedszkola lub edukacji wczesnoszkolnej, muszą ukończyć trwające pięć lat jednolite studia magisterskie”.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Studia obejmują zajęcia z:
– anatomii funkcjonalnej,
– fizjologii wysiłku fizycznego,
– traumatologii i pierwszej pomocy,
– metodyki gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej w systemie szkolnej kultury fizycznej,
– wskazań i przeciwwskazań do kierowania na gimnastykę korekcyjno – kompensacyjną,
– organizacji i bezpieczeństwa zajęć,
– zaburzeń i defektów w statyce i funkcji ciała,
– teorii i metodyki kinezyterapii,
– teorii i metodyki ćwiczeń korekcyjno – kompensacyjnych,
– techniki i metodyki prowadzenia ćwiczeń,
– sposobów diagnozowania stanu zdrowia,
– sprawności fizycznej i oceny skuteczności ćwiczeń korekcyjno – kompensacyjnych,
– dokumentacji pracy,
– współpracy nauczyciela z lekarzem,
– metod terapeutycznych,
– postawy ciała osób niepełnosprawnych,
– zabiegów fizykalnych,
– roli rekreacji w korekcji wad postawy
– komunikacji interpersonalnej.
Przedmiot nauczania | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. |
---|---|---|---|
Anatomia funkcjonalna | 35 | 15 | 20 |
Fizjologia wysiłku fizycznego | 20 | 8 | 12 |
Traumatologia i pierwsza pomoc | 11 | 5 | 6 |
Metodyka – Teoria Wychowania Fizycznego | 10 | 10 | – |
Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna w systemie szkolnej Kultury Fizycznej | 2 | 2 | – |
Wskazania i przeciwwskazania do kierowania na gimnastykę korekcyjno-kompensacyjną | 4 | 4 | – |
Organizacja i bezpieczeństwo zajęć z gimnastyki korekcyjno -kompensacyjnej. | 2 | 2 | – |
Zaburzenia i defekty w statyce i funkcji ciała, charakterystyka – zmiany | 25 | 10 | 15 |
Teoria i metodyka kinezyterapii | 16 | 6 | 10 |
Teoria i metodyka ćwiczeń korekcyjno–kompensac. | 46 | 16 | 30 |
Technika i metodyka prowadzenia ćwiczeń korekcyjno –kompensacyjnej (na lądzie , w wodzie) | 60 | – | 60 |
Dydaktyka gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej | 64 | 37 | 27 |
Sposoby diagnozowania stanu zdrowia, sprawności fizycznej i oceny skuteczności ćwiczeń kinezyterapii | 12 | 6 | 6 |
Metody terapeutyczne | 5 | 5 | – |
Postawa ciała osób niepełnosprawnych – WF specjalny | 10 | 10 | – |
Elementy ćwiczeń korekcyjnych w lekcji WF specjalnego | 5 | 5 | – |
Zabiegi fizykalne wspomagające ćwiczenia korekcyjne | 5 | 5 | – |
Rola rekreacji w korekcji wad postawy | 5 | 5 | – |
Komunikacja interpersonalna | 10 | 10 | – |
Praktyka zawodowa | 50 | – | 50 |
Seminarium dyplomowe | 8 | – | 8 |
RAZEM | 405 | 161 | 244 |
Kierownik
Czas trwania:
3 semestry, tryb weekendowy
Ilość godzin: 405
Korzyści:
Uzupełnienie kwalifikacji niezbędnych do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz zwiększenie atrakcyjności na rynku pracy m.in. w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Gimnastyka Korekcyjno-Kompensacyjna
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (studia uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela),
3.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
4.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grupmin. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Ogólny opis kierunku:
Studia podyplomowe z zakresu „Integracji Sensorycznej – Diagnoza i Terapia” przygotowują słuchaczy do pracy z dziećmi i dorosłymi z zaburzeniami sensorycznymi, w tym z autyzmem i ADHD. Program obejmuje zarówno podstawy teoretyczne, jak i praktyczne umiejętności diagnozowania oraz prowadzenia terapii w zakresie integracji sensorycznej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb pacjentów. Celem jest wsparcie procesu rozwoju psychoruchowego, poprawa funkcjonowania
w codziennych aktywnościach oraz zapobieganie negatywnym skutkom zaburzeń sensorycznych.
Cel studiów:
Celem studiów jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz umiejętności praktyczne niezbędne
do profesjonalnej diagnozy oraz prowadzenia terapii integracji sensorycznej u dzieci i dorosłych. Program koncentruje się na pogłębianiu zrozumienia procesów neurologicznych, rozwoju sensorycznego oraz specyficznych zaburzeń związanych z przetwarzaniem sensorycznym. Uczestnicy zdobędą umiejętności i kompetencje terapeutyczne, diagnostyczne i organizacyjne, które pozwolą
na skuteczne prowadzenie terapii.
Uczestnicy/profil słuchacza:
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych posiadających przygotowanie pedagogiczne, w tym przede wszystkim do nauczycieli, pedagogów, terapeutów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów oraz innych specjalistów zajmujących się pracą z dziećmi i osobami dorosłymi wymagającymi wsparcia w zakresie integracji sensorycznej.
Czas trwania:
Studia podyplomowe trwają dwa semestry, obejmując łącznie 304 godzin zajęć w bezpośrednim kontakcie z prowadzącymi, z czego 85 godzin to zajęcia teoretyczne (wykłady), 154 godziny to ćwiczenia i warsztaty praktyczne i 60 godzin praktyk zawodowych. Studia kończą się egzaminem dyplomowym
(5 godzin). Zajęcia będą odbywać się w systemie zjazdów weekendowych.
Warunki przyjęcia/wymogi kwalifikacyjne:
a/ ukończone studia wyższe pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie; b/ posiadanie przygotowania pedagogicznego, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów / studiów podyplomowych, zaświadczeniem / certyfikatem ukończenia szkolenia / kursu.
Kwalifikacja uczestników odbywać się będzie na podstawie przesłanych dokumentów: kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem / zaświadczeniem / certyfikatem.
l.p. | Przedmiot nauczania | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. | Punkty ECTS | Z/E* |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Neurologiczne podstawy integracji sensorycznej | 20 | 5 | 15 | 2 | E |
2. | Systemy sensoryczne – charakterystyka i budowa | 30 | 10 | 20 | 3 | E |
3. | Rozwój psychoruchowy dziecka | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
4. | Organizacja i wyposażenie sali integracji sensorycznej | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
5. | Rozwój sensoryczny dziecka | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
6. | Rola diagnostyki medycznej w terapii integracji sensorycznej | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
7. | Zaburzenia modulacji sensorycznej | 12 | 5 | 7 | 1 | Z |
8. | Zaburzenia różnicowania sensorycznego | 12 | 5 | 7 | 1 | Z |
9. | SI w początkowych stadiach rozwoju (0-1) | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
10. | Klasyfikacja i przyczyny zaburzeń integracji sensorycznej | 15 | 5 | 10 | 1 | Z |
11. | Proces diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej | 25 | 10 | 15 | 3 | E |
12. | Planowanie terapii integracji sensorycznej | 25 | 10 | 15 | 3 | E |
13. | Zaburzenia przetwarzanie sensorycznego u dzieci z AUTYZMEM I ADHD | 10 | 5 | 5 | 1 | Z |
14. | Zaburzenia SI dziecka w przedszkolu i szkole | 10 | 5 | 5 | 1 | Z |
15. | Praca z dzieckiem w spektrum autyzmu, ADHD, głęboką niepełnosprawnością | 5 | – | 5 | 1 | Z |
16. | Praktyki zawodowe | 60 | – | 60 | 3 | Z |
17. | Egzamin dyplomowy | 5 | – | 5 | 5 | E |
Ogółem | 304 | 85 | 219 | 30 | Z=12 E=5 |
Wykładowcy:
Program opracowała: mgr Karolina Wróblewska – koordynator ds. szkoleń, kierownik ds. Autyzmu WCF Zdrowie Medycyna Edukacja sp. z o.o.
Konsultacje merytoryczne:
1/ dr Mateusz Romanowski – Dyrektor WCF Zdrowie Medycyna Edukacja sp. z o.o.
2/ prof. AWF dr hab. Urszula Czerniak – Prorektor ds. Studiów AWF Poznań
Uczestnicy/profil słuchacza:
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych posiadających przygotowanie pedagogiczne, w tym przede wszystkim do nauczycieli, pedagogów, terapeutów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów oraz innych specjalistów zajmujących się pracą z dziećmi i osobami dorosłymi wymagającymi wsparcia w zakresie integracji sensorycznej.
Czas trwania:
Studia podyplomowe trwają dwa semestry, obejmując łącznie 304 godzin zajęć w bezpośrednim kontakcie z prowadzącymi, z czego 85 godzin to zajęcia teoretyczne (wykłady), 154 godziny to ćwiczenia i warsztaty praktyczne i 60 godzin praktyk zawodowych. Studia kończą się egzaminem dyplomowym
(5 godzin). Zajęcia będą odbywać się w systemie zjazdów weekendowych.
Warunki przyjęcia/wymogi kwalifikacyjne:
a/ ukończone studia wyższe pierwszego stopnia lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie;
b/ posiadanie przygotowania pedagogicznego, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów / studiów podyplomowych, zaświadczeniem / certyfikatem ukończenia szkolenia / kursu.
Kwalifikacja uczestników odbywać się będzie na podstawie przesłanych dokumentów: kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem / zaświadczeniem / certyfikatem.
Świadectwo ukończenia:
Absolwenci studiów podyplomowych otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, potwierdzające nabyte kwalifikacje w zakresie diagnozy i terapii integracji sensorycznej.
Warunki zaliczenia:
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (studia uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela),
3.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
Cena za semestr: 3 000 zł
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Celem nadrzędnym Studiów Podyplomowych Przygotowanie Pedagogiczne jest przygotowanie absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu kierunku SPORT a także kierunków Fizjoterapia oraz Turystyka i Rekreacja posiadających wyższe wykształcenie, a niemających przygotowania pedagogicznego do pracy w szkołach. Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa wyższego w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25.07.2019r. (spełnienie modułu 2 i 3 przygotowanie w zakresie psychologiczno-pedagogicznym oraz przygotowanie w zakresie dydaktyki (Rozporządzenie, Rozdz. I pkt.3, tabela na str. 5). Przez przygotowanie pedagogiczne należy rozumieć nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną – w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin, pozwalające na skuteczną organizację i realizację procesu kształcenia i wychowania.
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Studia obejmują zajęcia z:
-Pedagogika
-Psychologia
-Podstawy dydaktyki
-Dydaktyka przedmiotowa (wychowanie fizyczne)
-Emisja głosu
-WF specjalny
-Praktyka pedagogiczna
Przedmiot nauczania | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. |
---|---|---|---|
Psychologia | 75 | 30 | 45 |
Pedagogika | 75 | 30 | 45 |
Podstawy dydaktyki | 30 | 10 | 20 |
Dydaktyka przedmiotowa (WF) | 90 | – | 90 |
Emisja głosu | 30 | 10 | 20 |
WF specjalny | 20 | 5 | 15 |
Praktyka pedagogiczna | 150 | – | 150 |
RAZEM | 470 | 85 | 385 |
kierownik
Zasady przyjęcia – dla kogo:
1.) Absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego kierunku Sport, Fizjoterapia oraz Turystyka i Rekreacja /studia licencjackie lub magisterskie/, którzy posiadają merytoryczne przygotowanie do nauczania przedmiotu, a nie uzyskali uprawnień pedagogicznych. W przypadku absolwentów kierunku Turystyka i Rekreacja oraz Fizjoterapia, konieczne jest posiadanie uprawnień dotyczących dydaktyki wf (np. ukończenie studiów podyplomowych WF dla Nauczycieli).
Wymagania dla Kandydatów:
Warunkiem ukończenia studiów i otrzymania świadectwa studiów podyplomowych jest:
a) uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów z przedmiotów objętych programem studiów
b) odbycie 150 godzin praktyk pedagogicznych, napisanie pracy dyplomowej oraz zdanie egzaminu dyplomowego
Czas trwania:
3 semestry, tryb weekendowy
Ilość godzin:
– 320 godzin zajęć dydaktycznych
– 150 godzin praktyk pedagogicznych /praktyki w szkole podstawowej /w szkole gimnazjalnej / w szkole średniej.
Korzyści:
– zdobycie dodatkowych uprawnień i kwalifikacji nauczyciela przedmiotu WF (dydaktyka przedmiotu),
– podniesienie kwalifikacji związanych z wychowaniem fizycznym łączonych z przygotowaniem pedagogiką,
– nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki przedmiotu WF, nauczanych w wymiarze określonym przez ustawodawstwo oraz pozytywnie ocenioną praktykę pedagogiczną, pozwalające na skuteczną organizację i realizację procesu kształcenia i wychowania,
– doskonali dydaktycy przygotowujących wykwalifikowaną kadrę nauczycieli Wychowania Fizycznego.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Przygotowanie Pedagogiczne
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (Absolwenci AWF kierunku Sport, Fizjoterapia oraz Turystyka i Rekreacja),
3.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Poprzednia nazwa kierunku to: Formy Gimnastyczno-Taneczne i Fitness.
Celem studiów podyplomowych na kierunku TANIEC I FITNESS W AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ jest:
– poszerzenie wiedzy w różnorodnych formach aktywności fizycznej powiązanej z tańcem i fitnessem, szczególnie w odniesieniu do zagadnień biomedycznych i społecznych;
– nabycie umiejętności nauczania wykonywania czynności ruchowych i usprawniających ciało;
– przygotowanie do pracy dydaktyczno-wychowawczej, promowania zdrowia i aktywności fizycznej w placówkach oświatowych, w miejscu pracy oraz w środowisku lokalnym;
– uzyskanie przygotowania zawodowego przez nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia i projektowania procesu dydaktycznego na różnych poziomach zaawansowania, oceny poziomu sprawności fizycznej osób uczestniczących w zajęciach z umiejętnością dostosowania i realizowania programu;
– nabycie i doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć tanecznych i zajęć fitness; programowania, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego na różnych poziomach zaawansowania i w różnym okresie ontogenezy człowieka;
– umiejętność definiowania problemów powiązanych z tematyką tańca i fitness w odniesieniu do ich walorów prozdrowotnych;
– ukazywanie pozytywnego wizerunku nauczyciela/instruktora, jako osoby posiadającej wiedzę ogólną i specjalistyczną, którą umie wykorzystywać w działaniu praktycznym.
Program studiów – TANIEC I FITNESS W AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ oparty został na interdyscyplinarnych dziedzinach wiedzy, które mieszczą się w obszarze nauk o kulturze fizycznej nauk o zdrowiu oraz nauk medycznych.
Absolwent kierunku w trakcie studiów nabywa wiedzę z zakresu nauk biologicznych, społecznych i ekonomicznych oraz umiejętności korzystania z niej. W trakcie studiów poznaje zasady organizacji i prowadzenia zajęć rekreacyjnych powiązanych z technikami taniec i fitness, realizowania i kontrolowania procesu tworzenia programów w różnych formach aktywności fizycznej, opartej w dużej części na łączeniu ruchu z muzyką. Nabywa wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej, organizowania i projektowania eventów powiązanych z dziedzinami tańca i fitnessu.
Przykładowe miejsca pracy absolwenta w/w studiów: szkoła – wszystkie poziomy edukacji, domy kultury, własna działalność gospodarcza, kluby fitness, instytucje lub organizacje zajmujące się rekreacją; hotele z infrastrukturą rekreacyjną; ośrodki wypoczynkowe.
Studia przeznaczone są dla absolwentów wszystkich uczelni wyższych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Przedmiot nauczania | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. | Z / E | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomia funkcjonalna | 6 | 6 | – | Z | 0,5 |
Fizjologia wysiłku fizycznego i restytucja powysiłkowa | 6 | 6 | – | Z | 0,5 |
Rozwój biologiczny i motoryczny człowieka | 6 | 6 | – | Z | 0,5 |
Urazowość w tańcu i fitness pierwsza pomoc | 10 | 10 | – | Z | 1 |
Taniec ludowy | 16 | – | 16 | Z | 2 |
Taniec towarzyski | 16 | – | 16 | Z | 2 |
Podstawy biomechaniki tańca | 10 | 10 | – | Z | 1 |
Dydaktyka przedmiotu Taniec
| 80 | 20 | 60 | E | 10 |
Dydaktyka przedmiotu Fitness
| 60 | 20 | 40 | E | 7 |
Free Styles/hip-hop | 18 | – | 18 | Z | 1,5 |
Joga/Tai-chi | 6 | – | 6 | Z | 0,5 |
Trening zdrowotny | 16 | 6 | 10 | Z | 1 |
Organizacja i marketing imprez sportowych | 8 | 8 | – | Z | 1 |
Sędziowanie imprez sportowych i rekreacyjnych | 4 | 4 | – | Z | 0,5 |
Aktywna regeneracja w sporcie i rekreacji ruchowej | 14 | 14 | – | Z | 1,5 |
Indywidualizacja treningu i zajęć rekreacyjnych | 6 | 6 | – | Z | 0,5 |
Aqua – moduły programowe zajęć rekreacyjnych | 6 | 6 | – | Z | 0,5 |
Odżywienie i suplementacja w sporcie i rekreacji ruchowej | 8 | 8 | – | Z | 0,5 |
Egzamin dyplomowy | 5 | – | 5 | E | 0,5 |
Praktyki zawodowe | 120 | – | 120 | Z | 7 |
RAZEM | 421 | 130 | 291 | – | 39,5 |
kierownik
Czas trwania studiów:
3 semestry, tryb weekendowy,
Ilość godzin: 421
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa studiów podyplomowych Taniec i Fitness w Aktywności Fizycznej
– Legitymacji Instruktora Rekreacji Ruchowej w dysycplinie Taniec lub Fitness: Nowoczesne formy gimnastyki
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Zdjęcie legitymacyjne w wersji elektroniczej w formacie .jpg (3,5 x 4,5 cm),
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki.
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Cel studiów:
Studia podyplomowe na kierunku Trener Osobisty (personalny) mają na celu przygotowanie specjalistów do pracy w sektorach fitness i rekreacji, organizacji czasu wolnego ludzi w różnym wieku i o zróżnicowanym stanie zdrowia i sprawności fizycznej. Słuchacze po ukończeniu studiów powinni być zdolni do: samodzielnego planowania i programowania treningu sportowego w jego wszelkich aspektach, ale również zajęć o charakterze rekreacyjnym i ogólnousprawniającym; prowadzenia metodycznie i merytorycznie zajęć ruchowych; informowania klienta o zaleceniach dietetycznych i ew. suplementacji żywienia charakterystycznych dla rodzaju zaproponowanej aktywności ruchowej; dokonywania ewaluacji działań trenerskich; funkcjonowania na wolnym rynku usług sportowych i rekreacyjnych na zasadzie samozatrudnienia.
Przykładowe miejsca pracy absolwenta w/w studiów: własna działalność gospodarcza, przedsiębiorstwa, instytucje lub organizacje zajmujące się sportem i rekreacją; hotele z infrastrukturą rekreacyjną i odnowy biologicznej; ośrodki wypoczynkowe; kluby fitness.
Studia przeznaczone są dla absolwentów dowolnych szkół wyższych.
Przedmiot | Liczba Godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. | Z/E | Punkty ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Diagnostyka | |||||
Diagnoza stanu zdrowia klienta (health, screening). | 6 | 6 | – | Z | 1 |
Psychologiczne aspekty przeprowadzania wywiadu | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Analiza składu ciała w pracy trenera personalnego | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Podstawy oceny posturalnej oraz zakresów ruchu człowieka | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Testy sprawności fizycznej i ich zastosowanie w pracy trenera personalnego | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Trening | |||||
Podstawy teorii treningu sportowego i prakseologi treningu indywidualnego | 15 | 6 | 9 | Z | 1 |
Programowanie i ewaluacja procesu treningowego | 15 | 6 | 9 | Z | 1 |
Trening siłowy i sylwetkowy (kulturystyka, trójbój siłowy, fitness sylwetkowy) | 15 | – | 15 | Z | 2 |
Nowoczesne formy treningu (cross training, sling training, tabata, trening mataboliczny itp.) | 30 | – | 30 | Z | 3 |
Trening wytrzymałościowy typu cardio z elementami biegów długodystansowych | 15 | – | 15 | Z | 1 |
Trening gibkościowy i jego odmiany (yoga, pilates, stretching). | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Trening z obciążeniem własnego ciała (kalistenika, streetmovement) | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Trening propriocepcji oraz stabilności i mobilności segmentarnej. (kettelbellls, bodybalance itp.) | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Formy treningu indywidualnego w wodzie. | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Trening funkcjonalny i uzupełniający, w sporcie i rekreacji | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Trening zdrowotny i stosowany w usprawnianiu kardiologicznym i wybranych chorobach cywilizacyjnych | 15 | – | 15 | Z | 1 |
Trening zdrowotny w dysfunkcjach narządu ruchu | 15 | – | 15 | Z | 1 |
Wspomaganie | |||||
Żywienie osób aktywnych fizycznie | 30 | – | 30 | Z | 3 |
Suplementacja diety | 15 | – | 15 | Z | 1 |
Szkodliwe formy wspomagania wysiłku | 6 | 6 | – | Z | 1 |
Odnowa biologiczna stosowana w treningu fizycznym | 9 | – | 9 | Z | 1 |
Masaż klasyczne i sportowy | 15 | – | 15 | Z | 1 |
Przedsiębiorczość i relacje | |||||
Zasady prowadzenia i rozliczenia własnej działalności gospodarczej | 6 | 6 | – | Z | 1 |
Marketing usług trenera personalnego | 6 | 6 | – | Z | 1 |
Wykorzystanie informatycznych form organizacji i promocji działalności trenera personalnego | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Komunikacja interpersonalna | 6 | – | 6 | Z | 1 |
Egzamin Dyplomowy | 3 | – | – | E | 2 |
RAZEM | 297 | 36 | 261 | – | 33 |
Kierownik
Czas trwania:
2 semestry, łącznie ok. 297 godzin dydaktycznych i odbywają się w ramach czasowych charakterystycznych dla trybu niestacjonarnego tj. – ok. 18 dwudniowych zjazdów weekendowych.
Studia kończą się, wraz z zaliczeniem poszczególnych przedmiotów na karcie zaliczeń oraz uzyskaniem pozytywnego wyniku z egzaminu obejmującego całość wykładanych zagadnień.
Korzyści:
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Trener Osobisty,
– Dyplomem Trenera Osobistego (Personalnego) (zg. z klasyfikacją zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. , poz. 1145) . Numer zawodu w klasyfikacji: 235920 Trener osobisty.
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego,
6.) Oświadczenie o niekaralności.
2500 zł/semestr
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Wymagania dla Kandydatów:
Co najmniej roczny udokumentowany instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
Czas trwania:
2 semestry, tryb weekendowy,
Program obejmuje 250 godzin programowych, zawiera 80 godzin zajęć w zakresie podstaw teoretycznych, 120 godzin dyscypliny kierunkowej oraz 50 godzin praktyki trenerskiej w klubie sportowym.
Korzyści:
Program zgodny z wymogami Polskich Związków Sportowych,
– program opierający się w dużym stopniu na zajęciach praktycznych na wyposażonych obiektach związanych z daną dyscypliną sportową,
-opanowanie zasad procesu szkoleniowego na różnych szczeblach poziomu sportowego z danej dyscypliny,
-utrzymanie i podnoszenie poziomu sprawności fizycznej pozwalające na dalsze doskonalenie w danej dziedzinie sportowej.
Przedmiot | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. | Z/E | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Biomechanika sportu | 6 | 6 | – | Z | 3 |
Fizjologia sportu | 11 | 3 | 8 | Z | 4 |
Odnowa biologiczna w sporcie | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Pedagogika sportu | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Propedeutyka sportu osób niepełnosprawnych | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Psychologia sportu | 5 | 5 | – | 3 | 2 |
Teoria sportu oraz metodyka treningu sportowego | 18 | 8 | 10 | Z | 6 |
Techniczne środki nauczania i treningu | 5 | 2 | 3 | z | 2 |
Biochemia sportu | 8 | 8 | – | Z | 3 |
Zarządzanie klubem i obiektem sportowym. elementy marketingu | 5 | 5 | – | Z | 1 |
Żywienie i wspomaganie sportowców | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Zakres badań w sporcie oraz pierwsza pomoc | 6 | 6 | – | z | 2 |
Teoria i metodyka kierunkowej dyscypliny sportu | 120 | 23 | 97 | E | 25 |
Praktyka trenerska w UKS lub klubie sportowym | 50 | – | 50 | Z | 6 |
RAZEM | 250 | 82 | 168 | – | – |
Trener Klasy M
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Trenera AWF,
– Dyplomu Trenera
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego,
6.) Oświadczenie o niekaralności,
7.) Udokumentowany co najmniej roczny instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
W ramach specjalnej trenerskiej studenci zapoznani zostaną ze wszystkimi obszarami treningu piłkarskiego. Program został tak skonstruowany, aby pokazywał studentom zasadnicze różnice treningowe na różnych poziomach szkolenia. Program uwzględnia współczesne tendencje w grze i treningu oraz wykorzystuje zalecenia UEFA w zakresie przygotowania kadr szkoleniowych na poziomie dyplomu UEFA A.
Warunki ukończenia specjalizacji:
uczestnictwo w zajęciach (z wymaganą minimalną 70% frekwencją),
pozytywna ocena samodzielnego prowadzenia części lub całości jednostki
treningowej na różnych poziomach szkolenia (minimum jedno prowadzenie w semestrze),
pozytywna ocena analizy walki meczowej przeprowadzona wg wytycznych organizatora kursu, z wykorzystaniem programu Kinovea
pozytywna ocena z pisemnego sprawdzianu z przepisów gry,
pozytywna ocena ze sprawdzianu umiejętności praktycznych
pozytywna ocena realizacji praktyk trenerskich
pozytywna ocena z egzaminu końcowego
Cel studiów:
– przygotowanie słuchaczy do samodzielnego prowadzenia zajęć treningowych z piłki nożnej oraz prowadzenia zespołów o różnym poziomie zaawansowania sportowego, ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej dziecięcej i młodzieżowej,
– opanowanie poszerzonej wiedzy teoretycznej związanej z prakseologią treningu piłki nożnej,
– rozwinięcie umiejętności metodycznych w nauczaniu techniki, taktyki gry oraz kształcenia zdolności motorycznych. Poszerzenie wiedzy metodycznej treningu sportowego,
– podniesienie poziomu sprawności specjalnej studenta, umożliwiającej wzorowe demonstrowanie techniki gry.
– rozwinięcie umiejętności samodzielnego analizowania i rozwiązywania problemów na różnych etapach szkolenia piłkarskiego.
Temat główny | Treści Programowe | Wykłady, seminaria I. godzin | Ćwiczenia, warsztaty, I. godzin |
---|---|---|---|
Wiadomości wprowadzające 10(10+0) | Wymogi formalne i zadania stawiane przed studentów specjalizacji. | 1 | – |
Wiadomości z zakresu rozwoju piłki nożnej w Polsce i na świecie. | 1 | – | |
Piłka nożna – jako dyscyplina wspierająca rozwój psychofizyczny człowieka. | 1 | – | |
Tendencje rozwojowe gry w piłkę nożną. | 1 | – | |
Charakterystyka gry w piłkę nożną w aspekcie walki meczowej. | 1 | – | |
Rola trenera w nowocześnie realizowanym procesie szkoleniowym na etapie nauczania, doskonalenia, trenowania i mistrzowskim. | 2 | – | |
Profil lidera w sporcie i piłce nożnej. | 1 | – | |
Przyrządy, przybory, urządzenia pomocnicze w nauczaniu i doskonaleniu gry w piłkę nożną. | 1 | – | |
Wykorzystanie stron internetowych w procesie szkolenia piłkarskiego. | 1 | – | |
Organizacja procesu szkolenia piłkarskiego w polsce | Założenia system szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce. | 2 | – |
Techniczne aspekty realizacji procesu szkolenia dzieci i młodzieży. | 1 | – | |
Rozwiązania organizacyjno-szkoleniowe stosowane w Licealnych i Gimnazjalnych Ośrodkach Szkolenia Sportowego Młodzieży. | 1 | – | |
Młodzieżowe reprezentacje województw oraz Kadry Polski, nabór, selekcja, rozwiązania organizacyjno-szkoleniowe. | 1 | – | |
Rzeczywistość szkoleniowa w polskich klubach piłkarskich. Zalecenia UEFA w zakresie szkolenia dzieci i młodzieży. | 1 | – | |
Nauczanie umiejętności ruchowych (podstawy teoretyczne) 6(6 + 0) | Dydaktyka w procesie nauczania umiejętności ruchowych. | 2 | – |
Metody, zasady, formy i środki treningowe w procesie nauczania i doskonalenia umiejętności ruchowych. | 1 | – | |
Koncepcje i fazy kształtowania nawyku czuciowo-ruchowego. | 1 | – | |
Etapy formowania nawyków czuciowo-ruchowych: nauczanie, utrwalanie, doskonalenie i trenowanie (różnice). | 1 | – | |
Progresywny i intensywny model szkolenia piłkarskiego. | 1 | – | |
Przygotowanie techniczne 27(6+21) | Technika gry – definicje, struktura, podział i elementy. | 1 | – |
Ćwiczenia oswajające z piłką. | 1 | 1 | |
Gry, „passing games” w nauczaniu i doskonaleniu techniki gry. | – | 2 | |
Nowoczesne koncepcje formowania umiejętności technicznych | 4 | – | |
Przygotowanie techniczne na etapie przygotowania wstępnego. | – | 4 | |
Przygotowanie techniczne na etapie nauczania podstawowego. | – | 4 | |
Przygotowanie techniczne na etapie doskonalenia opanowanych umiejętności. | – | 4 | |
Przygotowanie techniczne na etapie trenowania. | – | 4 | |
Założenia treningu indywidualnego w zakresie przygotowania technicznego zawodnika. | 1 | 2 | |
Przygotowanie taktyczne 79(18 + 61) | Taktyka gry – definicje, podział, elementy. | 1 | – |
Rozwój taktyki piłki nożnej – ewolucja działań zawodników w grze w piłkę nożną (systemy, style i szkoły piłkarskie). | 1 | – | |
Współczesne tendencje rozwojowe w organizacji działań w grze w piłkę nożną. Analiza MŚ i ME na przestrzeni ostatniej dekady. | 1 | – | |
Organizacja i zasady gry w systemach 1-4-4-2. Warianty systemu 1-4-4-2. | 2 | – | |
Organizacja i zasady gry w systemach 1-4-3-3. Warianty systemu 1-4-3-3. | 2 | – | |
Organizacja i zasady działania w grze ofensywnej. · Taktyka atakowania indywidualnego. · Taktyka atakowania grupowego. · Taktyka atakowania zespołowego. – Atakowanie szybkie. – Atakowanie pozycyjne. – Atakowanie łączone. · Taktyka atakowania przy SFG. | 2 | 8 | |
Organizacja i zasady działania w grze defensywnej. · Taktyka bronienia indywidualnego. · Taktyka bronienia grupowego. · Taktyka bronienia zespołowego. · Taktyka bronienia przy SFG | 2 | 8 | |
Metodyka nauczania działań w piłce nożnej ze szczególnym uwzględnieniem gry w strefie. | 2 | 4 | |
Zabawy wprowadzające do nauczania taktyki gry. | – | 2 | |
Gry w nauczaniu i doskonaleniu taktyki gry. | – | 5 | |
Przygotowanie taktyczne na poszczególnych etapach szkolenia piłkarskiego. | 2 | – | |
Przygotowanie taktyczne na etapie przygotowania wstępnego. | – | 4 | |
Przygotowanie taktyczne na etapie nauczania podstawowego. | – | 4 | |
Przygotowanie taktyczne na etapie doskonalenia opanowanych umiejętności. | – | 6 | |
Przygotowanie taktyczne na etapie trenowania. | – | 8 | |
Metody obserwacji i analizy gry stosowane w piłce nożnej. | 1 | 4 | |
Rozgrzewka z elementami taktyki indywidualnej, grupowej i zespołowej. | – | 4 | |
Środki treningowe w różnych systemach gry. | – | 4 | |
Teoretyczne i metodologiczne podstawy pressingu. „Periodyzacja taktyczna” | 2 | 2 | |
Przygotowanie motoryczne 43(19 + 24) | Struktura rzeczowa i czasowa treningu w piłce nożnej. · Cykle wieloletnie (etapy szkolenia) · Cykle długie (roczny cykl szkolenia sportowego) · Cykle średnie (mezocykle) · Cykle krótkie (mikrocykle) · Jednostka treningowa · Cykle specjalne (zgrupowania, BPS) | 2 | – |
Metody i formy treningowe. | 1 | – | |
Przygotowanie szybkościowe piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie koordynacyjne piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie wytrzymałościowe piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie siłowe piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie wytrzymałościowe piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie gibkościowe piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie akrobatyczne piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Nowoczesne tendencje przygotowania motorycznego piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Przygotowanie motoryczne na etapie przygotowania wstępnego. | – | 2 | |
Przygotowanie motoryczne na etapie nauczania podstawowego. | – | 4 | |
Przygotowanie motoryczne na etapie doskonalenia opanowanych umiejętności. | – | 6 | |
Przygotowanie motoryczne na etapie trenowania. | – | 8 | |
Ćwiczenia funkcjonalne i propriocepcji w treningu piłki nożnej. | 1 | 2 | |
Kontrola procesu treningowego. | 1 | 2 | |
Obciążenia treningowe. | 1 | – | |
Żywienie i wspomaganie w treningu piłkarza nożnego. | 1 | – | |
Planowanie procesu szkolenia · Plan perspektywiczny. · Roczny plan organizacyjno-szkoleniowy. · Roczny plan szkolenia. · Miesięczny plan szkolenia. · Mikrocykl treningowy. · Plan bieżący (jednostka treningowa). Struktura jednostki treningowej na różnych etapach szkolenia piłkarskiego. · Program cykli specjalnych (zgrupowań i BPS-u). | 2 | – | |
Dokumentacja treningowa i szkoleniowa. | 1 | – | |
Odnowa biologiczna, urazy i ich zapobieganie w piłce nożnej. | 1 | – | |
Piłka nożna dzieci i młodzieży 10(8 + 2) | Założenia metodyczne szkolenia dzieci i młodzieży. | 2 | – |
Etapizacja procesu szkolenia w piłce nożnej. · Podstawowe zadania treningu w poszczególnych etapach szkolenia. · Struktura treningu dzieci i młodzieży. | 2 | – | |
Dobór i selekcja do gry w piłkę nożną. | 2 | 2 | |
Różnice w szkoleniu dzieci i młodzieży na przykładzie Polski i rozwiązań: · holenderskich · hiszpańskich · niemieckich · francuskich · angielskich | 2 | – | |
Przygotowanie psychiczne zawodnika i zespołu 4(2 + 2) | Przygotowanie mentalne zawodnika | 1 | – |
Przygotowanie kognitywistyczne | 1 | 2 | |
Kierowanie zespołem 7(5 + 2) | Kompetencje pedagogiczne trenera. Modele pracy trenerskiej. | 2 | – |
Zadania trenera w prowadzeniu zespołu. · Przygotowanie zespołu do zawodów. · Prowadzenie zespołu w trakcie meczu. · Postępowanie trenera w trakcie przerwy meczu. · Postępowanie trenera po meczu. | 2 | 2 | |
Kierowanie i prowadzenie zawodnika uzdolnionego. | 1 | – | |
Przepisy gry 4(2 + 2) | Przepisy gry i ich interpretacja. Wpływ zmian przepisów gry na współczesne tendencje szkolenia. | 2 | 2 |
Filmy Szkoleniowe 6 (0 + 6) | Technika, taktyka, przygotowanie motoryczne, trening dzieci i młodzieży | – | 6 |
Razem: | 200 | 80 | 120 |
Razem z praktykami | 260 | – | 50 |
trener klasy mistrzowskiej
Czas trwania:
2 semestry, tryb weekendowy,
Łączna liczba godzin kursu wynosi 250, w tym:
Ogółem – 250 godzin, w tym:
wykłady i seminari – 80 godzin,
ćwiczenia – 120 godzin,
praktyki trenerskie – 50 godzin
Korzyści:
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Trenera AWF,
– Dyplomu Trenera AWF
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego,
6.) Oświadczenie o niekaralności,
7.) Udokumentowany co najmniej roczny instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki.
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Wymagania dla Kandydatów:
Co najmniej roczny udokumentowany instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
Czas trwania:
2 semestry, tryb weekendowy,
Program obejmuje 250 godzin programowych, zawiera 80 godzin zajęć w zakresie podstaw teoretycznych, 120 godzin dyscypliny kierunkowej oraz 50 godzin praktyki trenerskiej w klubie sportowym.
Przedmiot | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. | Z/E | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Biomechanika sportu | 6 | 6 | – | Z | 3 |
Fizjologia sportu | 11 | 3 | 8 | Z | 4 |
Odnowa biologiczna w sporcie | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Pedagogika sportu | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Propedeutyka sportu osób niepełnosprawnych | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Psychologia sportu | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Teoria sportu oraz metodyka treningu sportowego | 18 | 8 | 10 | E | 6 |
Techniczne środki nauczania i treningu | 5 | 2 | 3 | Z | 2 |
Biochemia sportu | 8 | 8 | – | Z | 3 |
Zarządzanie klubem i obiektem sportowym, elementy marketingu | 5 | 5 | – | Z | 1 |
Żywienie i wspomaganie sportowców | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Zakres badań w sporcie oraz pierwsza pomoc | 6 | 6 | – | Z | 2 |
Teoria i metodyka kierunkowej dyscypliny sportu (szermierka) | 120 | 23 | 97 | E | 25 |
Praktyka trenerska UKS lub klubie sportowym | 50 | – | 50 | Z | 6 |
RAZEM | 250 | 82 | 168 | – | – |
Korzyści:
Program zgodny z wymogami Polskich Związków Sportowych,
– program opierający się w dużym stopniu na zajęciach praktycznych na wyposażonych obiektach związanych z daną dyscypliną sportową,
-opanowanie zasad procesu szkoleniowego na różnych szczeblach poziomu sportowego z danej dyscypliny,
-utrzymanie i podnoszenie poziomu sprawności fizycznej pozwalające na dalsze doskonalenie w danej dziedzinie sportowej
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Trenera AWF
– Dyplomu Trenera
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego,
6.) Oświadczenie o niekaralności,
7.) Udokumentowany co najmniej roczny instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
1600zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Wymagania dla Kandydatów:
Co najmniej roczny udokumentowany instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
Czas trwania:
2 semestry, tryb weekendowy.
Program obejmuje 250 godzin programowych, zawiera 80 godzin zajęć w zakresie podstaw teoretycznych, 120 godzin dyscypliny kierunkowej oraz 50 godzin praktyki trenerskiej w klubie sportowym.
Przedmiot | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykłady | Liczba godzin ćwicz. | Z/E | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Biomechanika sportu | 6 | 6 | – | Z | 3 |
Fizjologia sportu | 11 | 3 | 8 | Z | 4 |
Odnowa biologiczna w sporcie | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Pedagogika sportu | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Propedeutyka sportu osób niepełnosprawnych | 3 | 3 | – | Z | 1 |
Psychologia sportu | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Teoria sportu oraz metodyka treningu sportowego | 18 | 8 | 10 | E | 6 |
Techniczne środki nauczania i treningu | 5 | 2 | 3 | Z | 2 |
Biochemia sportu | 8 | 8 | – | Z | 3 |
Zarządzanie klubem i obiektem sportowym, elementy marketingu | 5 | 5 | – | Z | 1 |
Żywienie i wspomaganie sportowców | 5 | 5 | – | Z | 2 |
Zakres badań w sporcie oraz pierwsza pomoc | 6 | 6 | – | Z | 2 |
Teoria i metodyka kierunkowej dyscypliny sportu | 120 | 23 | 97 | E | 25 |
Polityka trenerska w UKS lub klubie sportowym | 50 | – | 50 | Z | 6 |
RAZEM | 250 | 82 | 168 | – | – |
Korzyści:
Program zgodny z wymogami Polskich Związków Sportowych,
– program opierający się w dużym stopniu na zajęciach praktycznych na wyposażonych obiektach związanych z daną dyscypliną sportową,
– opanowanie zasad procesu szkoleniowego na różnych szczeblach poziomu sportowego z danej dyscypliny,
– utrzymanie i podnoszenie poziomu sprawności fizycznej pozwalające na dalsze doskonalenie w danej dziedzinie sportowej.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Trenera AWF
– Dyplomu Trenera
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
5.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego,
6.) Oświadczenie o niekaralności,
7.) Udokumentowany co najmniej roczny instruktorski staż zawodowy lub 5-letni staż zawodniczy.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Studia przeznaczone są dla nauczycieli, którzy chcą uzyskać uprawnienia do nauczania kolejnego przedmiotu.
Studia obejmują zajęcia z:
– gimnastyki,
– zespołowych gier sportowych,
– lekkoatletyki,
– pływania i ratownictwa wodnego,
– gier i zabaw ruchowych,
– rytmu, muzyki, tańca,
– sportów zimowych,
– sportów różnych,
– rekreacji,
– turystyki,
– teorii wychowania fizycznego,
– teorii sportu, metodyki wychowania fizycznego,
– wychowania zdrowotnego,
– korekcji wad postawy,
– biologicznego rozwoju człowieka,
– anatomii,
– biologii,
– fizjologii,
– biomechaniki,
– pedagogiki,
– psychologii.
Studia przeznaczone są dla osób posiadających ukończone studia wyższe oraz uprawnienia nauczycielskie.
Informujemy że kierunek jest również skierowany do absolwentów AWF kierunku Taniec w Kulturze Fizycznej o profilu Tancerz Nauczyciel.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Przedmiot | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykładów | Liczba godzin ćwiczeń |
---|---|---|---|
Teoria i metodyka gimnastyki | 22 | 4 | 18 |
Teoria i metodyka piłki nożnej | 10 | 2 | 8 |
Teoria i metodyka piłki ręcznej | 10 | 2 | 8 |
Teoria i metodyka piłki siatkowej | 10 | 2 | 8 |
Teoria i metodyka koszykówki | 10 | 2 | 8 |
Teoria i metodyka Lekkiej Atletyki | 20 | 4 | 16 |
Teoria i metodyka pływania | 22 | 10 | 12 |
Zabawy i gry ruchowe | 14 | – | 14 |
Rytmika i taniec | 8 | – | 8 |
Sporty zimowe | 10 | 6 | 4 |
Sporty różne | 10 | 6 | 4 |
Organizacja szkolnych zawodów sportowych i wycieczek turystycznych | 8 | – | 8 |
Teoria wychowania fizycznego | 12 | 8 | 4 |
Teoria sportu | 12 | 6 | 6 |
Dydaktyka Wychowania Fizycznego | 60 | 20 | 40 |
Edukacja zdrowotna | 13 | 8 | 5 |
Gimnastyka korekcyjna | 10 | 6 | 4 |
Biologiczny rozwój człowieka | 10 | 4 | 6 |
Anatomia | 14 | 6 | 8 |
Fizjologia | 16 | 6 | 10 |
Biologia | 10 | 10 | – |
Biomechanika | 10 | 4 | 6 |
Pedagogika | 18 | 6 | 12 |
Psychologia | 16 | 8 | 8 |
Praktyki dydaktyczne | 150 | – | 150 |
Seminarium dyplomowe | 5 | 5 | – |
Ogółem | 510 | 135 | 375 |
kierownik
Czas trwania:
3 semestry, tryb weekendowy,
Ilość godzin: 510 (w tym praktyki nauczycielskie 150 h)
Korzyści:
Zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego jako drugiego przedmiotu w placówkach oświatowych,
– samodzielne planowanie i realizacja aktywności fizycznej służące zdrowiu oraz wypoczynkowi,
– promowanie zdrowia i aktywności fizycznej w miejscu pracy i środowisku lokalnym.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Wychowanie Fizyczne dla Nauczycieli
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (studia uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela),
3.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w studiach Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
4.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1600zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Wszystkie kierunki studiow podyplomowych odbywają się w trybie weekendowym (soboty, niedziele) wg. planów zajęć; średnio co 2 weekend (2 zjazdy na miesiąc) i w ilości godzin zgodnie z programem kierunku.