Kierunki studiów podyplomowych
Trwa rekrutacja 2024/25 na semestr wiosenno-letni
Rekrutacja na r. akadem. 24/25 na wybrane kierunki studiów podyplomowych.
Przyjmujemy zgłoszenia
Zapisz sięStrona główna Studia podyplomowe, kursy i szkolenia Studia podyplomowe Studia podyplomowe – dla pracowników administracji i samorządów
Trwa rekrutacja 2024/25 na semestr wiosenno-letni
Rekrutacja na r. akadem. 24/25 na wybrane kierunki studiów podyplomowych.
Przyjmujemy zgłoszenia
Zapisz sięUkończenie studiów daje uprawnienia pracy menedżerskiej w obiektach sportowych.
Studia obejmują zajęcia z :
– organizacji Kultury Fizycznej,
– zarządzania instytucjami sportowo-rekreacyjnymi,
– marketingu w systemie Kultury Fizycznej,
– organizacji imprez sportowych,
– psychologicznych i socjologicznych podstaw zarządzania sportem,
– negocjacji i kierowania zebraniami,
– zarządzania finansami,
– podstaw prawnych,
– protokołu,
– etykiety,
– wizerunku i ceremoniału sportowego,
– treningu menedżera sportu,
– public relations,
– funkcjonowania biura sportowego,
– bezpieczeństwa i higieny w systemie Kultury Fizycznej,
– pozyskiwania środków zewnętrznych na działalność sportową
Studia przeznaczone są dla absolwentów dowolnych szkół wyższych.
Przedmiot | Liczba godzin ogółem | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwicz. |
---|---|---|---|
Organizacja kultury fizycznej w Polsce | 15 | 10 | 5 |
Zarządzanie instytucjami sportowo-rekreacyjnymi | 15 | 10 | 5 |
Marketing w systemie kultury fizycznej | 15 | 10 | 5 |
Organizacja imprez sportowych | 20 | 10 | 10 |
Psychologiczne podstawy zarządzanie sportem | 10 | 10 | – |
Socjologiczne podstawy zarządzania sportem | 10 | 10 | – |
Negocjacje, podejmowanie decyzji i kierowanie zebraniami | 15 | 10 | 5 |
Zarządzanie finansami w sporcie | 10 | 10 | – |
Podstawy prawne sportu | 10 | 10 | – |
Protokół, etykieta, wizerunek i ceremoniał sportowy | 10 | 10 | – |
Odnowa biologiczna i psychiczna menedżerów sportu | 10 | 10 | – |
Zarządzanie obiektami sportowymi | 10 | 10 | – |
Teoretyczne i praktyczne podstawy sportu, rekreacji ruchowej i turystyki | 10 | 10 | – |
Trening menedżera sportu oraz inicjowanie działalności gospodarczej | 10 | 10 | – |
Bezpieczeństwo i higiena w systemie kultury fizycznej | 10 | 10 | – |
Public relations w sporcie | 6 | 6 | – |
Organizacja i funkcjonowanie biura instytucji sportowej | 4 | 4 | – |
Pozyskiwanie środków zewnętrznych na działalność sportową | 10 | 10 | – |
Seminarium dyplomowa | 5 | 5 | – |
Praktyki menedżerskie | 50 | 0 | 50 |
RAZEM | 255 | 175 | 80 |
kierownik
Czas trwania:
2 semestry, tryb weekendowy,
Ilość godzin: 255
Korzyści:
Ukończenie studiów daje uprawnienia pracy menedżerskiej m.in. w obiektach sportowych,
– zajęcia prowadzone są przez doświadczonych praktyków,
– możliwość awansu zawodowego, podwyższenie kwalifikacji zawodowych.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Organizacja i Zarządzanie Sportem
– Dyplomem Menedżera Sportu
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
3.) Jedno zdjęcie dyplomowe (4,5 x 6,5 cm) – zdjęcie prosimy na odwrocie podpisać imieniem i nazwiskiem,
4.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
2 000 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Ukończenie studiów daje możliwość:
– nauczania w szkołach średnich o profilu turystyczno-hotelarskich, w przypadku posiadania uprawnień pedagogicznych,
– pracy w biurach turystycznych,
– pracy w obiektach hotelarskich,
– prowadzenia własnej działalności gospodarczej w turystyce i hotelarstwie.
Studia obejmują zajęcia z:
– teorii organizacji i zarządzania,
– polityki turystycznej,
– socjologii z elementami psychologii pracy,
– prowadzenia negocjacji i podejmowania decyzji,
– polityki kadrowej – zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim,
– ekonomiki turystyki i hotelarstwa,
– analizy ekonomicznej i finansów przedsiębiorstw,
– marketingu w turystyce i hotelarstwie,
– podatków i ubezpieczeń w sektorze usług turystycznych i hotelarskich,
– turystyczno – hotelarskiego zagospodarowania przestrzennego,
– prawa w turystyce i hotelarstwie,
– informatyki w turystyce i hotelarstwie,
– metod i technik obsługi turysty i gościa hotelowego,
– protokołu dyplomatycznego,
– geografii turystycznej.
Studia przeznaczone są dla absolwentów dowolnych szkół wyższych.
Przedmioty | Liczba godzin ogółem (wyk. i ćw.) | Liczba godzin wykład | Liczba godzin ćwiczeń | Punkty ECTS | Egzamin (E) Zaliczenie (Z) | Semestr |
---|---|---|---|---|---|---|
Teoria organizacji i zarządzania | 15 | 15 | – | 1 | E | I |
Polityka turystyczna | 10 | 10 | – | 2 | E | I |
Socjologia z elementami psychologii pracy | 10 | 10 | – | 1 | Z | I |
Prowadzenie negocjacji i podejmowanie decyzji | 12 | 12 | – | 1 | E | II |
Polityka kadrowa w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelach | 6 | 3 | 3 | 1 | Z | I |
Ekonomika turystyki i hotelarstwa | 10 | 10 | – | 1 | E | I |
Analiza ekonomiczna i finanse przedsiębiorstw | 10 | – | 10 | 1 | Z | I |
Marketing w turystyce i hotelarstwie | 18 | 12 | 6 | 2 | E | II |
Ubezpieczenia | 15 | 15 | – | 1 | E | II |
Zagospodarowanie przestrzenne z elementami budownictwa turystycznego i hoteli | 15 | 10 | 5 | 1 | E | II |
Prawo w turystyce i hotelarstwie | 15 | 6 | 9 | 1 | Z | I |
Informatyka w turystyce i hotelarstwie | 22 | 2 | 20 | 2 | Z | I |
Obsługa ruchu turystycznego praktyka | 20 | – | 20 | 2 | Z | II |
Funkcjonowanie zakładu hotelarskiego | 12 | 7 | 5 | 4 | E | I |
Geografia turystyczna | 7 | 7 | – | 1 | Z | II |
Ćwiczenia terenowe | 60 | – | 60 | 4 | Z | II-40, III-20 |
Protokół dyplomatyczny | 12 | 4 | 8 | 1 | Z | II |
Seminarium dyplomowe/Egzamin dyplomowy | 5 | – | 5 | 4 | E | III |
Praktyki w biurach turystycznych, hotelach i ośrodkach sportu i rekreacji | 90 | – | 90 | 5 | Z | III |
Programowanie rekreacji | 6 | 6 | – | 2 | E | I |
Nordic walking | 8 | – | 8 | 1 | Z | II |
RAZEM | 390 | 136 | 254 | 43 | – |
kierownik
Czas trwania:
3 semestry, tryb weekendowy
Ilość godzin 390 (w tym praktyki)
Korzyści:
Konkretne kwalifikacje zawodowe uprawniające do nauczania w szkołach o profilu turystyczno-hotelarskich (w przypadku posiadania uprawnień pedagogicznych) w kwalifikacjach
T11: Planowanie i realizacja usług w recepcji,
T12: Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
T13: Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych
T14: Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych.
Studia trwają 3 semestry i są dostosowane do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 1450).
Kształcenie na studiach podyplomowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami i spełnia wymogi ustawowe opisane w art. 160 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.
Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668). Studia podyplomowe dla nauczycieli umożliwiają uzyskanie kwalifikacji w rozumieniu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575, z późn. zm.).
Zdobycie umiejętności do zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i hotelarskimi oraz samorządowymi jednostkami organizacyjnymi w sektorze turystyki i hotelarstwa,
Pozyskanie kompetencji zawodowych w zakresie zarządzania organizacjami i stowarzyszeniami turystycznymi. .
Zdobycie umiejętności w organizacji imprez i usług turystycznych np.. w biurach podróży, obiektach hotelarskich, ośrodkach sportowo-rekreacyjnych, ośrodkach wellness&spa, ośrodkach jeździeckich.
Studia przygotowują do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w sektorze usług turystycznych i hotelarskich.
Zajęcia terenowe realizowane będą we współpracy z podmiotami turystycznymi (biura podroży).
Praktyki zawodowe odbywać się będą w obiektach hotelarskich, biurach podroży, organizacjach i stowarzyszeniach turystycznych oraz w organach samorządu terytorialnego odpowiedzialnego za rozwój turystyki.
Zajęcia prowadzone będą przez kadrę naukowo-dydaktyczną Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz pracowników innych uczelni współpracujących z AWF i praktyków ekspertów branży turystycznej i hotelarskiej.
Studia kończą się uzyskaniem:
– Świadectwa Studiów Podyplomowych Organizacja i Zarządzanie Turystyką i Hotelarstwem
– Certyfikat Pilota Wycieczek Turystycznych
Absolwent z uprawnieniami pedagogicznymi otrzymuje kompetencje zawodowe do prowadzenia przedmiotów kierunkowych z dziedziny turystyki i hotelarstwa (zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dn. 17 stycznia 2012 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela – Dz.U. 2012 poz. 131).
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dn. 2.10.23r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Aktualnie dla nauczyciela wymagane jest ukończenie studiów jednolitych lub I i II stopnia – jednak nie dotyczy to osób, którzy ukończyli studia I stopnia wg standardów obowiązujących przed 3 sierpnia 2019 r., czyli najdalej z naboru 2018 r. Nie dotyczy to również osób, które są już zatrudnione jako nauczyciel i spełniali stare wymogi ustawy i rozporządzenia.
Wymagane dokumenty do pobrania:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-sp
1.) Formularz zgłoszeniowy na Studia Podyplomowe,
2.) Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
4.) Dodatkowe oświadczenie do formularza zgłoszeniowego.
1600 zł/semestr
Uwaga: w przypadku zorganizowanych grup. min. 20 osób proponujemy zniżki
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Wszystkie kierunki studiow podyplomowych odbywają się w trybie weekendowym (soboty, niedziele) wg. planów zajęć; średnio co 2 weekend (2 zjazdy na miesiąc) i w ilości godzin zgodnie z programem kierunku.