Szkolenia / Kursy
Trwa REKRUTACJA 24/25 ciągła. Otwarcie szkolenia/kursu następuje w momencie uzbierania grupy.
Otwarcie kursu następuje w momencie uzbierania grupy (min. 15 osób).
Opis kierunku
Misja projektu:
“First educate the child!”(Pilates)
“In childhood, habits are easily formed-good and bad. Why not concentrate on the formation of only good habits and thus avoid the necessity later on in life of attempting to correct bad habits and submitting for them good habits…the proper development of body and mind, through the new science of “Contrology” is what must be taught the child.” (Pilates, 1934)
To kompleksowe kurs dające kwalifikacje w dziedzinie metody Pilates zaadaptowanej do aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, która może być z sukcesem wykorzystana w:
– publicznym systemie edukacji (przedszkola, szkoły)
– klubach sportowych
– sektorze usług komercyjnych (ośrodkach rekreacji, klubach fitness).
Kurs skierowane jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej, nauczycieli wychowania fizycznego, trenerów personalnych, instruktorów fitness.
Podczas tego szkolenia uczestnicy:
– zdobędą wiedzę i umiejętności prowadzenia lekcji pilates dla dzieci w okresie przedszkolnym, szkolnym i dla młodzieży na poziomie podstawowym, początkującym i średniozaawansowanym;
– nauczą się praktycznie ćwiczeń pilates na matach na w/w poziomach oraz metodyki ich nauczania w kontekście najnowocześniejszej wiedzy fizjoterapeutycznej wraz z analizą anatomiczno-funkcjonalną;
– nauczą się zasad modyfikacji klasycznych wersji ćwiczeń do potrzeb dzieci i młodzieży w poszczególnych okresach rozwojowych;
– poznają bezpieczne i efektywne sposoby nauczania ze szczególnym zwróceniem uwagi na obserwację i ocenę postawy ciała, optymalizację napięć mięśniowych, prawidłową mobilizację stawów, stabilizację kompleksu lędźwiowo-miednicznego, prawidłowe ustawienie ciała, kształtowanie prawidłowych wzorców ruchowych przy zaangażowaniu głębokiej stabilizacji mięśniowej i właściwym oddechu;
– poznają zasady zastosowania drobnych przyborów tj. taśmy elastyczne, małe i duże piłki, rollery, obręcze pilates “Magic Circle”, które wpływają na atrakcyjność lekcji ale przede wszystkim pomagają uzyskać cele treningowe;
– nauczą się programowania treningu pilates dla poszczególnych etapów rozwojowych dzieci i młodzieży:
· w oparciu o ruch twórczy, pełny przyjaznej różnorodności i o właściwym stopniu trudności
· z wykorzystaniem wyobraźni, wizualnych obrazów
· ukierunkowanego na samoobserwację, introcepcję, kształtowanie wewnętrznej motywacji
· w przyjaznym środowisku i bez rywalizacji
– będą kształtować umiejętności nauczycielskie związaną z odpowiednią komunikacją (ang.cuing) oraz korektą;
– poznają różne aranżacje lekcji, z doborem właściwych do potrzeb i możliwości rozwojowych form i sposobów organizacji lekcji, zasady ich komponowania, wskazówki do realizacji;
– zdobędą podstawy neurobiologicznych i psychologicznych procesów dydaktycznych w metodzie Pilates.
Dzięki temu szkoleniu absolwent:
– zwiększy swoje kompetencje odpowiadające światowym trendom i potrzebom społecznym,
– wzbogaci swój warsztat pracy o nowe narzędzia, co sprawi, że jego działanie będzie atrakcyjniejsze.
Kurs prowadzone jest wg autorskiego programu zespołu specjalistów – nauczycieli Pilates, fizjoterapeutów, psychologa – opracowanego zgodnie z międzynarodowymi standardami. Powstało w oparciu o wieloletnie doświadczenie akademickie i w dziedzinie Pilates oraz o współpracę z renomowanymi edukatorami Pilates z Polski i z zagranicy.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności osób pracujących w obszarze kultury fizycznej, a także w szeroko pojętej edukacji dzieci i młodzieży poprzez:
– wyposażenie w wiedzę związaną z metodą pilates (teoria metody Pilates, anatomia funkcjonalna, podstawy neurodydaktyki);
– wyposażenie w wiedzę związaną z aktywnością fizyczną dzieci i młodzieży (motoryczność dzieci i młodzieży, rekomendacje aktywności fizycznej dzieci i młodzieży, podstawy neurodydaktyki w odniesieniu do dzieci i młodzieży);
– opanowanie techniki ćwiczeń oraz umiejętności ich modyfikacji w celu dostosowania do potrzeb oraz wieku ćwiczącego;
– opanowanie umiejętności stosowania małych przyborów w odniesieniu do celów treningowych;
– opanowanie metodyki nauczania i prowadzenia procesu rozwojowego w systemie pilates;
– praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu pilates z dziećmi i młodzieżą;
– przygotowanie uczestników do realizacji treningów pilates jako formy edukacji zdrowotnej oraz kształtującej świadomość ciała ćwiczących.
Uczestnicy:
Kurs jest skierowane do osób pracujących w obszarze kultury fizycznej, a także w szeroko pojętej edukacji. Grupy docelowe odbiorców to:
1. absolwenci AWF:
– po kierunku Wychowanie Fizyczne (nauczyciele wychowania fizycznego)
– po kierunku Sport (trenerzy personalni)
2. studenci AWF
3. nauczyciele edukacji przedszkolnej, trenerzy personalni, instruktorzy fitness wykształceni poza AWF.
Czas trwania:
– obejmuje 100h, w tym 33h(45’) wykładów i 67h(45’) ćwiczeń
– realizowany w trybie weekendowym (10 weekendów – z czego 9 edukacyjnych, 10 ostatni zjazd egzamin końcowy)
– czas realizacji: 3 m-ce.
Świadectwo ukończenia:
Certyfikat AWF z programem szkolenia
Uzyskane kompetencje:
– po ukończeniu szkolenia i po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu końcowego, absolwent posiada kompetencje do prowadzenia treningu pilates na matach z dziećmi w różnych grupach wiekowych oraz młodzieżą z zastosowaniem małych przyborów
– absolwent szkolenia może wykorzystywać zdobyte kompetencje
· w środowisku przedszkolnym i szkolnym w ramach różnych form zajęciowych (np. lekcje WF, przerwy śródlekcyjne)
· ośrodkach sportowych, rekreacyjnych, miejskich lub gminnych ośrodkach kultury
Proces i warunki zaliczenia kursu:
a) minimum 80% obecności na zajęciach
b) jakość wykonywania bieżących zadań domowych
c) pozytywna ocena z praktycznego przeprowadzenia:
– cyklu 5 treningów w wybranej grupie wiekowej (nagranie video przesłane w wyznaczonym terminie wraz z konspektami zajęć)
– przeprowadzenie fragmentu treningu w kontakcie bezpośrednim
d) proces doskonalenia własnej sprawności fizycznej kursanta w treningu Pilates na matach
uzyskanie pozytywnego wyniku z testu wiedzy obejmującego wszystkie wykładane przedmioty
Warunki przyjęcia/wymogi kwalifikacyjne:
a) złożenie dokumentów:
· Formularz zgłoszeniowy na Kurs
· Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej lub dyplomu ukończenia studiów wyższych
· Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem)
· Dodatkowe oświadczenie do Formularza Zgłoszeniowego
· Zaświadczenie dotyczące wykonywanego zawodu: trenerzy personalni, instruktorzy fitness wykształceni poza AWF (w razie posiadania, uzupełniająco)
· Okazanie dowodu osobistego
b) podstawą przyjęcia na kurs jest złożenie dokumentów oraz dokonanie opłaty w wyznaczonym terminie
c) jeżeli liczba kandydatów przekracza planowaną liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń
Program
Przedmiot | Wykładowca | Liczba godzin (45′) | ||
---|---|---|---|---|
wykłady | ćwiczenia | razem | ||
Teoria i metodyka metody pilates | mgr Maria Tarnas | 5 | – | 5 |
Technika i metodyka nauczania klasycznych ćwiczeń pilates na matach | mgr Maria Tarnas dr Aleksandra Karpińska | – | 15 | 15 |
Adaptacja metody pilates do treningu dzieci i młodzieży | mgr Maria Tarnas dr Aleksandra Karpińska | 3 | 15 | 18 |
Zastosowanie ćwiczeń pilates na matach z wykorzystaniem małych przyborów w wadach postawy ciała | mge Magdalena Nowak | – | 10 | 10 |
Anatomia funkcjonalna – taśmy mięśniowo powięziowe | mgr Miłosz Szal | 3 | – | 3 |
Rola tkanki łąćżnej w mechanicznym i neurogennym sterowaniu ruchem | dr hab. Sławomir Marszałek | 4 | – | 4 |
Głęboka stabilizacja mięśniowa | mgr Magdalena Nowak | – | 5 | 5 |
Dysfunkcje kręgosłupa i miednicy – niebezpieczeństwa w treningu | mgr Miłosz Szal | 6 | – | 6 |
Mięśnie dna miednicy – profilaktyka zdrowia intymnego | dr Małgorzata Chochowska | 3 | – | 3 |
Rozwój motoryczny w okresie przedszkolnym, młodszym szkolnym, modzieńczym | dr Aleksandra Karpińska | 2 | – | 2 |
Pilates w systemie szkolnego WF i aktywności fizycznej dzieci i młodzieży | dr hab. Adam Kantanista | 4 | – | 4 |
Podstawy neurobiologicznych i psychologicznych procesów dydaktycznych w metodzie pilates | dr Maria Stasiakiewicz | 2 | – | 2 |
Praktyka indywidualna/własna | mgr Maria Tarnas mgr Magdalena Nowak dr Aleksandra Karpińska mgr Marta Wawszczyk + zaproszeni nauczyciele pilates z zagranicy | – | 17 | 17 |
Proces zaliczenia szkolenia i egzamin końcowy | mge Maria Tarnas dr Aleksandra Karpińska | 3 | – | 3 |
Sumy | 33 | 67 | 100 |
Kadra
Kierownik Kursu: mgr Maria Tarnas
Aktualny program opracowała: mgr Maria Tarnas
a) nauczyciele akademiccy AWF w Poznaniu/ Gorzowie Wlkp.
prof. dr hab. Adam Kantanista
dr Aleksandra Karpińska
dr hab. Sławomir Marszałek (UM w Poznaniu, AWF w Gorzowie Wlkp.)
mgr Miłosz Szal (AWF w Gorzowie Wlkp.)
dr Małgorzata Chochowska (AWF w Gorzowie Wlkp.)
mgr Maria Tarnas (kierownik programu szkolenia)
b) specjaliści – krajowi i zagraniczni
mgr Magdalena Nowak
dr Maria Stasiakiewicz (UAM w Poznaniu)
mgr Marta Wawszczyk
zaproszeni nauczyciele/edukatorzy z zagranicy
Cennik
1 500 zł / uczestnika (możliwość rozłożenia płatności na 2 raty)
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
W trakcie kursu poruszane będą zagadnienia dotyczące organizacji i podstaw prawnych ratownictwa wodnego, organizacji pracy ratownika oraz wykorzystywanego sprzętu. Podczas ćwiczeń uczestnicy opanują umiejętność pływania stosowanego w ratownictwie wodnym, samoratownictwa, wykonywania skoków ratunkowych i innych sposobów bezpiecznego wejścia do wody, pływania pod wodą i nurkowania, holowania osoby zagrożonej, ewakuacji z wody i na lądzie, opanowania osoby tonącej pasywnej i ułożenia jej w pozycji do holowania oraz postępowania z osobą tonącą aktywnie.
Organizatorem jest Zakład Pływania i Ratownictwa Wodnego AWF Poznań.
Kurs daje uprawnienia do pracy za granicą (WOPR należy jako jedyny do ILS).
Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują uprawnienia WOPR:
– Legitymacje Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w formie książeczki
– Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia ratowników wodnych
Wymogi formalne niezbędne do podjęcia kursu:
– kurs przeznaczony tylko dla studentów i absolwentów AWF,
– brak przeciwswskazań zdrowotnych potwierdzony zaświadczeniem lekarskim (lub aktualną legitymacje studencką AWF),
– posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu technik pływackich,
– posiadanie ubezpieczenia NNW.
Kurs w bardzo atrakcyjnej cenie. Zapraszamy do zapisów!
Wymagane dokumenty do pobrania:
https://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-k
1.) Formularz zgłoszeniowy na Kurs/Szkolenie,
2.) Potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia aktualnej legitymacji studenckiej AWF,
3.) Dodatkowe oświadczenie do Formularza Zgłoszeniowego.
Program
Tematyka zajęć (min. 64 jednostki dydaktyczne) | wykłady (21) | ćwiczenia (43) |
---|---|---|
Organizacja ratownictwa wodnego – podstawy prawne | 5 | – |
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiadomości dotyczące: – podstaw prawnych funkcjonowania ratownictwa wodnego w Rzeczypospolitej Polskiej, – organizacji ratownictwa wodnego w pozostałych systemach ratowniczych funkcjonujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, – prawnych aspektów pracy ratownika wodnego (kodeks karny, kodeks wykroczeń, kodeks cywilny, kodeks pracy). | ||
Organizacja pracy ratowników | 7 | 1 |
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiadomości dotyczące: – obowiązków i uprawnień ratowników wodnych, – specyfiki ratownictwa wodnego na wyznaczonych obszarach wodnych, – specyfiki działania ratownika wodnego na poszczególnych obszarach wodnych (lód, cieki, powódź, miejsca bagniste), – hydrologii i meteorologii, – dokumentacji działań ratowniczych oraz powinien posiadać umiejętność praktycznego stosowania wiedzy w działaniach ratowniczych. | ||
Sprzęt wykorzystywany w ratownictwie wodnym | 3 | 15 |
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać wiedzę dotyczącą: – sprzętu ratowniczego i pływającego wykorzystywanego w ratownictwie wodnym i jego zastosowania, – podstawowych prac bosmańskich, – prowadzenia akcji ratunkowych z wykorzystaniem sprzętu do ratownictwa wodnego oraz powinien posiadać umiejętność posługiwania się tym sprzętem w działaniach ratowniczych | ||
Pływanie i techniki ratownictwa wodnego | 6 | 27 |
W wyniku realizacji uczestnik szkolenia powinien posiadać umiejętności: – pływania stosowanego w ratownictwie wodnym, – samoratownictwa, – wykonania skoków ratunkowych i innych sposobów bezpiecznego wejścia do wody, – pływania pod wodą i nurkowania, – holowania osoby zagrożonej, co najmniej trzema sposobami, – ewakuacji z wody i na lądzie, – opanowania osoby tonącej pasywnej i ułożenia jej w pozycji do holowania, – postępowania z osobą tonącą aktywną. | ||
Wskazówka metodyczna: uczestnik szkolenia powinien umieć poprawnie wykonać każdą czynność, która była przedmiotem szkolenia. |
Kadra
Kierownik Kursu: dr K. Wochna
Prowadzący: dr D. Jerszyński
Cennik
Koszt: 700zł-750 zł. (w zależności od liczebności grupy)
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
Specjalność: prowadzący zespół taneczny
Kurs obejmuje w całości 90 godzin dydaktycznych w formie zajęć teoretycznych, teoretyczno – praktycznych oraz praktycznych.
Program zawiera 17 modułów tematycznych podzielonych na różne długości jednostek czasowych od 2 do 10 godzin lekcyjnych, które mogą być grupowane, łączone lub dzielone w zależności od prognozowanej wydolności uczestników zajęć.
Celem programu jest przygotowanie jego uczestników do prowadzenia zajęć dla zespołów tanecznych.
Program
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Podstawowe informacje z zakresu przygotowania do zajęć kursu i ich bezpieczeństwa. Zasady udzielania pierwszej pomocy. | 2 |
Wybrane zagadnienia z historii tańca. Gatunki i style tańca. | 4 |
Wybrane elementy z metodyki i dydaktyki tańca. Struktura i przygotowanie konspektu zajęć. Specyfika pracy z uczestnikami zajęć w różnym wieku: dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami. | 4 |
Wybrane elementy anatomii funkcjonalnej i biomechaniki. Fizjologiczne uwarunkowania wysiłku fizycznego. Obciążenia i czynniki ryzyka w uprawianiu tańca. | 6 |
Organizacja, zarządzanie i marketing imprez tanecznych. Pozyskiwanie funduszy. Nawiązywanie współpracy z ośrodkami i instytucjami kultury i sportu w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym. | 2 |
Budowa oprawy widowiska tanecznego. Wybrane elementy wiedzy o scenografii, kostiumologii, wyposażeniu i oświetleniu scenicznym. | 2 |
Razem godzin lekcyjnych: | 20 |
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczno – praktyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Teoria tańca i choreologia. Podstawy teoretycznej i praktycznej analizy ruchu człowieka. | 5 |
Taniec i muzyka. Wybrane elementy z historii muzyki. Relacja muzyki i tańca. Podstawy rytmiki. | 3 |
Prawidłowa postawa ciała i ekonomia ruchu w tańcu. Zabezpieczenie przed kontuzjami. | 2 |
Razem godzin lekcyjnych: | 10 |
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia praktyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Kompozycja i podstawy tworzenia choreografii. Wprowadzenie do improwizacji i improwizacji w kontakcie. | 8 |
Rozgrzewka i schłodzenie ciała po wysiłku jako ważny element zajęć tanecznych. Ćwiczenia wzmacniające i uelastyczniające mięśnie – wybrane elementy treningu siłowego i stretchingu. | 2 |
Taniec współczesny i jego różne oblicza. Techniki modern, release, taniec fizyczny. | 10 |
Techniki pracy z ciałem wspomagające dla tańca: pilates, joga, barre au sol, sztuki walki. | 8 |
Wybrane elementy i słownictwo tańca klasycznego. | 4 |
Wybrane elementy tańca ludowego i tańców źródłowych. Polskie tańce narodowe. | 10 |
Wybrane elementy i charakter współczesnych form ulicznych: hip hop, popping i locking, parkour. Popularne formy fitnessowo – taneczne: zumba. | 4 |
Podstawowe kroki popularnych tańców w parach: walc, salsa, swing, tango argentyńskie. | 8 |
Zaliczenie sprawnościowe. Zaliczenie teoretyczno – praktyczne . | 6 (2×3) |
Razem godzin lekcyjnych: | 60 |
Kadra
mgr Paulina Wycichowska
Cennik
Koszt: 1 400zł
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
Specjalność: prowadzący grupowe lub indywidualne zajęcia taneczne z elementami terapii tańcem
Kurs obejmuje w całości 90 godzin dydaktycznych w formie zajęć teoretycznych, teoretyczno – praktycznych oraz praktycznych.
Program zawiera 14 modułów tematycznych podzielonych na różne długości jednostek czasowych od 2 do 30 godzin lekcyjnych, które mogą być grupowane, łączone lub dzielone w zależności od prognozowanej wydolności uczestników zajęć.
Celem programu jest przygotowanie jego uczestników do prowadzenia zajęć z elementami terapii tańcem.
Uczestnicy otrzymają wybrane narzędzia do wprowadzania elementów terapeutycznych w zajęcia taneczne. Pozwalają one nie tylko na głębszą rozwojowa pracę na zajęciach tanecznych (nie tylko osobistą, ale również w kontekście prowadzenia zajęć – jeśli ktoś jest już instruktorem), ale również na umiejętność pracy z grupą w sensie komunikacji i jej integracji. Kurs umozliwia poznanie konkretnych narzędzi przydatnych w pracy z trudnym odbiorcą. Pozostałe zajęcia są pomyślane tak, by poszerzyć zasób wiedzy i kompetencji z tańca ogólnie względem rozwoju świadomości ciała i zaznajomienia z wybranymi formami ruchu i tańca. Zajęcia prowadzi wysoko wykwalifikowana kadra.
Kurs daje możliwość zapoznania się z terapeutycznym podejściem do tańca w empirycznej formie.
Czas trwania kursu i tryb zajęć: Tryb weekendowy (5-6 zjazdów).
Zajęcia prowadzone są w wyspecjalizowanych salach.
Program
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Podstawowe informacje z zakresu przygotowania do zajęć kursu i ich bezpieczeństwa. Zasady udzielania pierwszej pomocy. | 2 |
Wybrane zagadnienia z historii tańca. Gatunki i style tańca. | 4 |
Wybrane elementy z metodyki i dydaktyki tańca. Struktura i przygotowanie konspektu zajęć. Specyfika pracy z uczestnikami zajęć w różnym wieku: dziećmi, młodzieżą, dorosłymi i seniorami. | 4 |
Wybrane elementy anatomii funkcjonalnej i biomechaniki. Fizjologiczne uwarunkowania wysiłku fizycznego. Obciążenia i czynniki ryzyka w uprawianiu tańca. | 4 |
Organizacja, zarządzanie i marketing imprez tanecznych. Pozyskiwanie funduszy. Nawiązywanie współpracy z ośrodkami i instytucjami kultury i sportu w wymiarze lokalnym, regionalnym i międzynarodowym. | 2 |
Psychologiczne aspekty ruchu i tańca. | 4 |
Razem godzin lekcyjnych: | 20 |
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia teoretyczno – praktyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Teoria tańca i choreologia. Podstawy teoretycznej i praktycznej analizy ruchu człowieka. | 5 |
Taniec i muzyka. Wybrane elementy z historii muzyki. Relacja muzyki i tańca. Podstawy rytmiki. | 3 |
Prawidłowa postawa ciała i ekonomia ruchu w tańcu. Zabezpieczenie przed kontuzjami. | 2 |
Razem godzin lekcyjnych: | 10 |
Tematyka zajęć. Opis szczegółowy bloków tematycznych – zajęcia praktyczne. | Liczba godzin lekcyjnych. |
---|---|
Kompozycja i podstawy tworzenia choreografii. Wprowadzenie do improwizacji i improwizacji w kontakcie. | 8 |
Rozgrzewka i schłodzenie ciała po wysiłku jako ważny element zajęć tanecznych. Ćwiczenia wzmacniające i uelastyczniające mięśnie – wybrane elementy treningu siłowego i stretchingu. | 2 |
Taniec współczesny i jego różne oblicza. Techniki modern, release, taniec fizyczny. | 8 |
Techniki pracy z ciałem wspomagające dla tańca: pilates, joga, barre au sol, sztuki walki. | 6 |
Elementy terapii tańcem. | 30 |
Zaliczenie sprawnościowe. Zaliczenie teoretyczno – praktyczne . | 6 (2×3) |
Razem godzin lekcyjnych: | 60 |
Kadra
mgr Paulina Wycichowska
Cennik
Koszt: 1 400zł
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
KURS „Kwalifikowana Pierwsza Pomoc”
Dla kogo?:
– członków jednostek ratownictwa zawodowego (PSP, wojsko, policja itp.),
– członków jednostek ratownictwa ochotniczego (WOPR, OSP, GOPR itp.).
Do szkolenia KPP mogą przystąpić osoby, które w dniu podejścia do egzaminu państwowego są osobami pełnoletnimi oraz są członkami jednostek przynależnych do Krajowego Systemu Ratownictwa (np. WOPR, OSP, TOPR itp.)
Cel szkolenia:
Przygotowanie ratowników do realizacji zadań z zakresu ratownictwa w czasie akcji, ze szczególnym naciskiem na udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy, osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowia w miejscu zdarzenia, do czasu przekazania ich personelowi zakładów opieki zdrowotnej.
Forma zajęć:
Szkolenie prowadzone jest zgodnie z programem określonym w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19.03.2007 r. w sprawie KPP.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy [pdf]
Szkolenie dzieli się na 2 części:
– teoretyczną – zajęcia mają formę wykładów oraz analizy przypadków,
– praktyczną – zajęcia nastawione są na ćwiczenia z wykorzystaniem sprzętu ratowniczego pod okiem instruktorów.
Kurs kończy się egzaminem z zakresu wiedzy i umiejętności objętych programem kursu. Egzamin składa się z dwóch części: egzaminu teoretycznego i praktycznego. Każda część egzaminu oceniana jest oddzielnie.
Absolwenci kursu otrzymują Zaświadczenie o ukończeniu kursu w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy i uzyskania tytułu ratownika.
ważność zaświadczenia: 3 lata
W cenę szkolenia wliczone są: zajęcia z instruktorami, materiały dydaktyczne, opłata egzaminacyjna.
Wymagane dokumenty do pobrania:
https://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-dokumenty/cdkis-dokumenty-k
1.) Formularz zgłoszeniowy na Kurs/Szkolenie,
2.) Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursie Akademii Wychowania Fizycznego wystawione przez lekarza medycyny pracy lub lekarza posiadającego uprawnienia do przeprowadzania badań profilaktycznych (przyjmowane jest również kserokopia aktualnych sportowych okresowych badań lekarskich potwierdzona za zgodność z oryginałem),
3.) Dodatkowe oświadczenie do Formularza Zgłoszeniowego,
4.) Poświadczenie przynależności do Krajowego Systemu Ratownictwa (np. certyfikat WORP)
Program
Temat/Zagadnienie | Liczba zajęć teoretycznych | Liczba zajęć praktycznych | Liczba godzin ogółem |
---|---|---|---|
Oranizacja ratownictwa medycznego – podstawy prawne. | 1 | – | 1 |
Bezpieczeństwo własne, poszkodowanego, miejsca zdarzenia. | 2 | 1 | 3 |
Zestawy ratownicze, defibrylator automatyczny, dezynfekcja sprzętu. | 2 | 3 | 5 |
Elementy anatomii i fizjologii, ocena poszkodowanego, badanie wstępne oraz szczegółowe. | 2 | 2 | 4 |
Poszkodowany nieprzytomny. | 1 | 1 | 2 |
Resuscytacja (dorosły, dziecko, niemowlę, sytuacje szczególne). | 2 | 8 | 10 |
Zasady defibrylacji poszkodowanego metodą półautomatyczną i automatyczną. | – | 3 | 3 |
Wstrząs. | 2 | – | 2 |
Inne stany nagłe – drgawki, cukrzyca zdekompensowana, zawał mięśnia sercowego, udar mózgowy, zatrucia, podtopienie. | 2 | – | 2 |
Urazy mechaniczne i obrażenia – złamania, zwichnięcia, skręcenia, krwotoki, obrażenia klatki piersiowej, brzucha, kręgosłupa, głowy i kończyn. | 3 | 8 | 11 |
Urazy chemiczne, termiczne, elektryczne i obrażenia, zagrożenia środowiskowe. | 2 | 1 | 3 |
Taktyka działań ratowniczych – zdarzenie masowe, mnogie, jednostkowe, segregacja wstępna, kartka udzielonej pomocy, logistyka. | 2 | 4 | 6 |
Ewakuacja ze strefy zagrożenia. | 2 | 2 | 4 |
Udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy w sytuacjach symulowanych. | – | 7 | 7 |
Psychologiczne aspekty wsparcia poszkodowanych. | 1 | 2 | 3 |
Zajęcia do dyspozyji prowadzących. | |||
Razem: | 24 | 42 | 66 |
Kadra
Cennik
Koszt: 650zł
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
Proponujemy Państwu udział w szkoleniu z zakresu posługiwania się plastrami elastycznymi, w aplikacjach inspirowanych większością metod tapingu dostępnych na rynku.
Wychodząc naprzeciw najczęstszym problemom, z którymi mamy do czynienia w pracy proponujemy „kompendium” metod plastrowania w jednym szkoleniu. W zależności od konieczności da to Państwu możliwość wykorzystania tej aplikacji, która w danym momencie jest najkorzystniejsza dla Waszego pacjenta/sportowca.
Uczestnicy: Warsztaty przeznaczone są dla trenerów personalnych, trenerów przygotowania motorycznego, studentów (kierunek wychowanie fizyczne, fizjoterapia), a także lekarzy, fizjoterapeutów i masażystów.
Termin kursu: w momencie uzbierania min. grupy,
W cenie otrzymują Państwo:
– prezentację ze wszystkimi aplikacjami wykonanymi na kursie
– plastry o wartości 100 zł (do pracy na szkoleniu i po nim)
Kurs kończy się certyfikatem.
Program
Szkolenie ma charakter praktyczny, zostaną tu przedstawione i przećwiczone aplikacje najczęściej stosowane w praktyce profilaktycznej i zachowawczej.
Szkolenie składa się z 2 dni.
Plastrowanie to zastosowanie specjalnych taśm w procesie treningu oraz rehabilitacji.
Plastry stosuje się w celu zmniejszenia obrzęków i krwiaków, mobilizacji blizn, wspomagania przeciążonych lub uszkodzonych tkanek miękkich, rozciągania przykurczonych tkanek miękkich oraz normalizacji ich napięcia.
Stosowanie plastrów, powinno być poprzedzone technikami rozciągającymi, zmniejszającymi ryzyko kontuzji, a sama aplikacja plastrowa powinna być „kontynuacją” odpowiedniego treningu.
Kadra
Kierownik kursu: dr Łukasz Michałowski
Cennik
Koszt: 800-900zł (w zależności od liczby zgłoszeń)
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
Kurs adresowany jest do osób zainteresowanych pracą wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży, organizowanego zarówno w formach wypoczynku wyjazdowego (np. kolonie, obozy, zimowiska), jak i w formach wypoczynku w miejscu zamieszkania (np. półkolonie, wczasy w mieście).
Organizacja i sposoby realizacji
Program kursu obejmuje 36 godzin zajęć, które zakończone zostaną egzaminem sprawdzającym wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu. Część teoretyczna kursu zrealizowana zostanie w sali dydaktycznej z wykorzystaniem projektora multimedialnego. Zajęcia praktyczne odbywać się będą w sali gimnastycznej, w salce rekreacyjnej oraz dydaktycznej. Do realizacji celów niezbędne będą odpowiednie przyrządy i przybory sportowo-rekreacyjne (piłki do koszykówki, siatkówki, piłki nożnej, piłki tenisowe, pachołki, szarfy gimnastyczne, fantom szkoleniowy), a także artykuły papiernicze (brystol, papier kolorowy, nożyczki, pastele, farby, klej).
Uczestnicy
Kurs adresowany jest do osób zainteresowanych pracą wychowawcy wypoczynku. Rekrutacja odbywa się według kolejności zgłoszeń.
Kurs kierowany jest do nauczycieli, czynnych instruktorów harcerskich od stopnia podharcmistrza włącznie lub innych osób spełniających następujące warunki:
– mają ukończone 18 lat
– posiadają co najmniej średnie wykształcenie.
Warunki ukończenia
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest obecność i aktywny udział w zajęciach, a przede wszystkim pomyślnie zdany egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu. Wzór zaświadczenia stanowi załącznik do programu.
Absolwent kursu uzyska uprawnienia wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży.
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży.
Program kursu opracowano na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2156 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowejz dnia 30 marca 2016 r.w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz.U. 2016, poz.452).
Program
Temat | Liczba godzin | Formy realizacji |
---|---|---|
Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży: | ||
1) Koordynacja rola władz oświatowych | 2 | wykład |
2) Obowiązujące przepisy | ||
3) Elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym | 2 | wykład i zajęcia praktyczne |
Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku: | ||
1) rada wychowawców | 2 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) grupa jako zespół wychowawczy | ||
3) organizacja i rozkład dnia | ||
4) regulamin uczestnika | ||
Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej: | ||
1) opracowanie planu wychowawczego grupy | 4 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) dokumentacja wychowawcy | ||
3) obowiązki wychowawcy grupy | ||
4) metody i formy realizacji planów wychowawczych | ||
Ruch i rekreacja: | ||
1) cele i zadania zajęć wychowania fizycznego | 1 | wykład |
2) metody nauki techniki pływania | ||
3) gry i zabawy ruchowe | ||
4) gry zespołowe | ||
5) sport, olimpiady sportowe, lekkoatletyka | ||
6) organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym | 4 | zajęcia praktyczne |
Turystyka i krajoznawstwo: | ||
1) cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie wypoczynku | 4 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) organizacja wycieczek | ||
3) organizacja biwaków | ||
4) gry terenowe | ||
Zajęcia kulturalno-oświatowe: | ||
1) celem i zadaniem zajęć kulturalno-oświatowych | 5 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) organizacja zajęć kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem wartości historycznych i literackich | ||
3) elementy kulturalne i wychowania w rozkładzie dnia | ||
4) prowadzenie kroniki | ||
5) organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk | ||
6) gry i zabawy świetlicowe | ||
7) konkursy, wystawy, dyskusje | ||
8) śpiew, muzyka, plastyka, itp. | ||
Zajęcia praktyczno-techniczne: | ||
1) celem i zadaniem zajęć praktyczno-technicznych | 2 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych | ||
3) prace dekoracyjne i zdobnicze | ||
4) indywidualne zainteresowania uczestników | ||
5) rozwój zainteresowań uczestników | ||
prace społecznie użyteczne | ||
1) cele i zadania prac społecznie użytecznych | 2 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) Wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych | ||
3) praca w zakresie samoobsługi | ||
4) prace na rzecz miejsca wypoczynku | ||
5) prace na rzecz środowiska | ||
Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypocznku | ||
1) przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów | 4 | wykład i zajęcia praktyczne |
2) przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku | ||
3) pierwsza pomoc z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów (m.in. fantom, defibrylator) | 4 | zajęcia praktyczne |
Razem: | 36 | – |
W tym: | 25 | wykład i zajęcia praktyczne |
– | 3 | wykład |
– | 8 | zajęcia praktyczne |
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu |
Kadra
Autor: dr Piotr Wójciak
Kadra: Nauczyciele akademiccy uczelni posiadający kwalifikacje do realizacji tematów zajęć.
Cennik
Koszt: 190zł
Kontakt:
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl
Opis kierunku
Celem kursu jest nabycie uprawnień do pełnienia funkcji kierownika wypoczynku dzieci i młodzieży.
Kierownikiem wypoczynku dzieci i młodzieży może zostać osoba, która:
– nie była karana;
– ukończyła 18 lat;
– posiada co najmniej wykształcenie średnie;
– ukończyła kurs na kierownika wypoczynku;
– posiada co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań dydaktycznowychowawczych lub opiekuńczo-wychowawczych, uzyskane w okresie ostatnich 15 lat*.
* Doświadczeniem w wykonywaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczo-wychowawczych są umiejętności praktyczne i kompetencje nabyte w czasie pracy z dziećmi i młodzieżą, podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w placówkach oświatowych oraz opiekuńczych i wychowawczych w placówkach systemu pieczy zastępczej, a także w organizacjach pozarządowych realizujących statutowe zadania w obszarze oświaty, pomocy społecznej, kultury i sportu, udziału w stażach i praktykach zawodowych doskonalących warsztat pracy, realizacji wolontariatu, umożliwiających profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań.
Warunek posiadania ww. doświadczenia nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza.
Liczba godzin: 10
DOKUMENTY:
– kwestionariusz zgłoszeniowy;
– kserokopia dowodu tożsamości;
– kserokopie dokumentu potwierdzającego co najmniej średnie wykształcenie;
– dowód wpłaty
Program
Program kursu zgodny z załącznikiem nr 7 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2016 r., poz. 452):
1. Planowanie pracy wychowawczej.
2. Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży.
3. Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku.
4. Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą wypoczynku oraz z pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego.
5. Prowadzenie dokumentacji wypoczynku.
Kadra
Nauczyciele akademiccy uczelni posiadający kwalifikacje do realizacji tematów zajęć.
Cennik
Koszt: 80zł
Kontakt
http://www.awf.poznan.pl/pl/cdkis-kontakt
tel. 61 8 35 50 94/92
e-mail: cdks@awf.poznan.pl