Każdy uczestnik mobilności zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden aspekt nabycia kompetencji podczas realizacji aktywności w odniesieniu do Wiedzy, Umiejętności i Kompetencji Społecznych. W Tabeli poniżej podano różne, możliwe do wyboru kompetencje.
| KOMPETENCJE | ||
| Kategoria efektów uczenia się | Opis głównych /możliwych efektów uczenia się | Główne kryteria weryfikacji |
| WIEDZA: zna i rozumie | nowoczesne narzędzia i technologie wykorzystywane w procesie dydaktycznym oraz w badaniach naukowych, w tym materiały dydaktyczne i naukowe stosowane na uczelniach zagranicznych;zasady planowania, organizacji i realizacji zajęć dydaktycznych oraz seminariów naukowych w kontekście różnorodności kulturowej i językowej środowiska międzynarodowego;metodologię badań naukowych, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych technik i narzędzi badawczych stosowanych w międzynarodowych projektach i ośrodkach naukowych;techniki prezentacji i komunikacji naukowej, obejmujące skuteczne sposoby prezentowania wyników badań i projektów, a także efektywnego przekazywania informacji o działalności akademickiej i popularyzacyjnej w środowisku międzynarodowym i międzykulturowym. | Dokumentacja potwierdzająca zdobycie kompetencji, np. certyfikaty /zaświadczenia /opinie /abstrakt wystąpienia, posteru / publikacja artykułu; Raport z realizacji KWA; Rozmowa z Uczestniczką /Uczestnikiem Projektu, obejmująca przebieg KWA i efekty KWA; |
| UMIEJĘTNOŚCI: potrafi | zaplanować i zrealizować projekt badawczy, w tym przygotować bazy danych, przeprowadzić ich analizę statystyczną oraz opracować i zaprezentować wyniki;wyszukiwać, analizować i wykorzystywać informacje pochodzące z literatury naukowej, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym;efektywnie wykorzystywać nowoczesne i specjalistyczne narzędzia dydaktyczne oraz badawcze;komunikować się i współpracować w międzynarodowych zespołach badawczych i/lub edukacyjnych, posługując się językiem obcym na tematy specjalistyczne na poziomie co najmniej B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego;dostosowywać formę i treść prezentacji wyników badań lub materiałów dydaktycznych do oczekiwań i potrzeb odbiorców, z uwzględnieniem różnych kontekstów naukowych, dydaktycznych i kulturowych. | |
| KOMPETENCJE SPOŁECZNE: jest gotów do | rozwijania umiejętności adaptacyjnych, językowych oraz współpracy w międzynarodowych i interdyscyplinarnych zespołach dydaktycznych lub badawczych;krytycznej oceny własnego dorobku i wkładu w rozwój danej dyscypliny naukowej, a także do refleksyjnej analizy pozyskiwanych informacji, ich interpretowania, wyciągania wniosków i formułowania opinii, z zachowaniem zasad rzetelności naukowej i ochrony danych osobowych;okazywania otwartości i szacunku wobec odmienności, różnych systemów wartości, postaw i zachowań, a także wobec różnorodności kulturowej w środowisku akademickim i badawczym. | |