1. Rektor kieruje działalnością Uczelni i reprezentuje ją na zewnątrz, jest przełożonym pracowników, studentów i doktorantów Uczelni.
2. Rektor podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Uczelni, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych przez ustawę lub statut do kompetencji innych organów Uczelni, w szczególności: przygotowuje projekt statutu oraz projekt strategii Uczelni; składa sprawozdanie z realizacji strategii Uczelni; wykonuje czynności z zakresu prawa pracy; powołuje osoby do pełnienia funkcji kierowniczych w Uczelni i je odwołuje; prowadzi politykę kadrową w Uczelni; w tym podejmuje decyzje w sprawach dotyczących stosunku pracy nauczycieli akademickich; tworzy studia na określonym kierunku, poziomie i profilu; tworzy szkoły doktorskie; prowadzi gospodarkę finansową Uczelni; zapewnia wykonywanie przepisów obowiązujących w Uczelni, a w tym dotyczących obronności.
3. Rektor nadaje regulamin organizacyjny, który określa strukturę organizacyjną Uczelni oraz podział zadań w ramach tej struktury; organizację oraz zasady działania administracji Uczelni.
4. Rektor dba o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie Uczelni.
5. Do kompetencji rektora należy również: zatrudnianie i odwoływanie kanclerza i dyrektora Biblioteki Głównej po zasięgnięciu opinii senatu; zatrudnianie kwestora na wniosek kanclerza lub z własnej inicjatywy; powoływanie komisji rektorskich i określanie ich składu i zadań; sprawowanie nadzoru nad działalnością wszystkich jednostek organizacyjnych i nad systemem kontroli zarządczej; podejmowanie decyzji w sprawach współpracy Uczelni z instytucjami naukowymi i gospodarczymi przy zachowaniu kompetencji senatu; podejmowanie decyzji we wszystkich sprawach zastrzeżonych do jego kompetencji.
Biuro Rektora:
Budynek Rektoratu, pok. 210
ul. Królowej Jadwigi 27/39
61-871 Poznań
e-mail: rektorat@awf.poznan.pl | rektor@awf.poznan.pl
tel.: (61) 835 51 01 | (61) 835 51 11
fax: (61) 835 51 03
1. Pełnienie funkcji pierwszego zastępcy Rektora.
2. Przewodniczenie Radzie Naukowej Uczelni, Komitetowi Wydawniczemu, Uczelnianej Komisji Konkursowej na stanowisko profesora i profesora Uczelni oraz Radzie Bibliotecznej.
3. Sprawowanie nadzoru nad komisjami senackimi i rektorskimi, właściwymi dla powierzonego zakresu obowiązków.
4. Nadzorowanie działalności Biblioteki Głównej w Poznaniu, Biblioteki ZWKF i Ośrodka Informacji Naukowej.
5. Nadzorowanie działalności Sekcji Nauki, Sekcji Wydawnictw oraz Sekcji Obliczeniowej.
6. Nadzorowanie działalności Archiwum Uczelni.
7. Nadzorowanie i kontrola realizacji badań naukowych Uczelni, konferencji naukowych, staży naukowych.
8. Koordynowanie planów i zatwierdzanie zakupów inwestycyjnych w zakresie aparatury naukowo-badawczej, sprawowanie nadzoru w sprawach związanych z realizacją pozyskanych grantów i ubieganiem się o przyznanie nowych.
9. Ocena stanu realizacji tematów badawczych wykonywanych w ramach badań własnych Uczelni.
10. Ocena efektów staży naukowych, udziału pracowników w konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych.
11. Inspirowanie nowych kierunków badań naukowych.
12. Rozdział funduszy na badania naukowe we współdziałaniu z odpowiednimi jednostkami Uczelni.
13. Współpraca naukowa ze szkołami wyższymi.
14. Koordynowanie prac stowarzyszeń naukowych działających w Uczelni.
15. Opieka nad studenckim ruchem naukowym.
Sekretariat:
Budynek Rektoratu, pok. 103, 111
ul. Królowej Jadwigi 27/39
61-871 Poznań
e-mail: nauka@awf.poznan.pl
tel.: (61) 835 50 61 | (61) 835 51 12
1. Inicjowanie i koordynowanie współpracy Uczelni ze środowiskiem w zakresie dydaktycznym.
2. Organizowanie i koordynowanie współpracy zagranicznej Uczelni w zakresie dydaktyki.
3. Koordynowanie działań dotyczących procesu dydaktyczno – wychowawczego Uczelni.
4. Podpisywanie dyplomów ukończenia studiów pierwszego stopnia, jak również – w ramach udzielonego przez Rektora pełnomocnictwa – dyplomów ukończenia studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich.
5. Kontrola zgodności treści umów cywilno-prawnych zawieranych z nauczycielami akademickimi z zakresem potrzeb wynikających z programów nauczania.
6. Nadzorowanie działalności Sekcji Współpracy z Zagranicą oraz koordynowanie inicjatyw jednostki na niwie współpracy z instytucjami zagranicznymi, szczególnie w zakresie:
6.1) zagranicznej współpracy bilateralnej Uczelni,
6.2) programów europejskich o charakterze edukacyjnym,
6.3) działań na polu europejskich programów strukturalnych.
7. Sprawowanie nadzoru nad Działem Obsługi Studenta w zakresie: organizacji procesu dydaktycznego na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, rozdziału funduszu pomocy materialnej oraz środków na stypendia naukowe dla studentów, procedury przyznawania miejsc w domach studenckich, obowiązkowych badań lekarskich studentów i szkoleń w zakresie bhp.
8. Podejmowanie decyzji w sprawach objętych zakresem Regulaminu Studiów,
w przypadkach, gdy z przepisu wynika, iż decyzje podejmuje Rektor.
9. Sprawowanie nadzoru nad działalnością Centrum Doskonalenia Kadr i Szkolenia.
10. Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością Domu Studenta oraz Domu Studenta ZWKF.
11. Sprawowanie nadzoru nad procedurą rekrutacji na studia.
12. Współdziałanie z samorządem studenckim i samorządem doktorantów oraz organizacjami studenckimi Akademii w celu rozwijania wśród społeczności studenckiej ruchu naukowego, działalności społecznej, kulturalno – oświatowej, popularyzacji sportu masowego i kwalifikowanego, a także turystyki i rekreacji.
13. Przewodniczenie Radzie Programowej Uczelni.
14. Sprawowanie nadzoru nad komisjami senackimi i rektorskimi, właściwymi dla powierzonego zakresu obowiązków.
15. Sprawowanie nadzoru w ramach pełnomocnictw Rektora nad działalnością klubów i zespołów studenckich.
16. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Senat i Rektora Akademii, w szczególności związanych z dydaktyką.
Sekretariat:
Budynek Dydaktyczny, I piętro, pok. 108A
e-mail: prorektor.ds.studiow@awf.poznan.pl
tel.: (61) 835 50 82
1. Koordynowanie prac związanych z wdrażaniem strategii Uczelni, jej analiza i monitorowanie.
2. Nadzór nad planowaniem, zarządzaniem i realizacją projektów o charakterze strategicznym/rozwojowym.
3. Nadzór nad polityką informacyjną i kształtowania wizerunku Uczelni, w tym kontaktów z mediami.
4. Sprawy spółek kapitałowych z udziałem Uczelni oraz sprawy fundacji związanej z Uczelnią.
5. Sprawy systemu transferu technologii, komercjalizacji wyników badań, ochrony własności intelektualnej.
6. Koordynowanie działań na rzecz integracji środowisk biznesowego i akademickiego, współpraca z krajowymi podmiotami gospodarczymi, władzami centralnymi i jednostkami samorządu terytorialnego, związkami sportowymi oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz kultury fizycznej i sportu, w zakresie projektów rozwojowych.
7. Organizowanie i koordynowanie współpracy w zakresie sportu akademickiego i kwalifikowanego (AZS-AWF) oraz wsparcia osób z niepełnosprawnościami.
8. Nadzór nad Zespołem Tańca Ludowego „Poznań” Akademii Wychowania Fizycznego oraz jego funkcjonowaniem.
9. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Senat lub Rektora Akademii związanych z zakresem powierzonych obowiązków, w szczególności na podstawie odrębnych pełnomocnictw i zarządzeń.
Sekretariat:
Budynek Rektoratu, pok. 208
ul. Królowej Jadwigi 27/39
61-871 Poznań
e-mail: prorektor.ds.wir@awf.poznan.pl
tel.: (61) 83 55 111